torsdag 1 juli 2010

Tusen och en natt




Den här gamla pallen köpte jag förra sommaren på Slottstallets sommarutförsäljning . Jag tycker den är charmig och har en känsla av fjärran länder . Men den har inte riktigt hittat sin plats i vårt hem , så den har inte stått framme . Men idag kom jag på att den kan få stå under halvmånebordet i matsalen , dom har ju samma form . Den får stå där nu tills jag kommer på en bättre plats , jag tycker den förtjänar ett bättre öde , än att bara ställas undan .
Annars har det inte varit roliga dagar . Drog ut en tand i förrgår , som var mkt besvärlig . Med stora blödningar som inte ville avta . Så igår blev det akut till käkkirurgen . Nu verkar det ha lugnat sig . Skall dock ta det lugnt några dagar , så det då passar det ju bra att blogga . Kramar // Susanne ♥

24 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Men fya för tanden. Du får ta det lugn och få tillbaka krafterna, ja att blogga är ett bra sätt:)Jag blir alldeles till mig av din fina pall..åh så fin. Älskar det präglade mönstret ovanpå, ja den måste verkligen fram i rampljuset.
Ha en underbar lugn dag!
Kram Pia

Old and New Home sa...

Åh vilken gullig pall. Har ett likadant halvmånebord hemma så tröttnar du på pallen så tar jag gärna emot gåvor *Ler*

Kram Cattis

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken bedårande pall!! Så himla fin och unik! Blev lite full i skratt då jag såg tofsarna och tänkte på en av de där rika kvinnorna i Hollywood, svnskor i hollywood el vad det heter ( ja, jag ser inte programmet alls men kikade på ett avsnitt förra veckan..) då hade hon köpt tofsar och det visade sig att hon hade närmare hundra olika tofsar på möbler här och var! Kul hur olika smak och hur trendera slår sig fr land till land och i olika kretsar.. men har du ju lite hollywoodglamour mitt i det lantliga: )

Och badet, vilken dröm, som i en saga, bara såå vackert och så fint och arrangerat runtom. Jag är så glad i mitt gamla zinkbadkar också men det är ännu inte riktigt tätt så man får bada snabbt: ) Mari. Krya på tanden!!

n o r d i n g å r d e n sa...

...glömde ju säga att hela allt, inkl bordet var skitsnyggt!

C. Tvillingmamma sa...

Att följa former är behagligt!

Fröken Grön sa...

Usch, tandläkarbesök tillhör inte det man helst vill göra när solen skiner...

Jag sneglade lite på dina fina auktionsfynd i det tidigare inlägget, och jag kan bara konstatera att bilderna är fullkomligt fantastiska! Grattis till dina fina fynd!

/Anna-Karin

Unknown sa...

Ja det där med tänder är ett kapitel för sig. Det är klart att pallen ska stå framme!
Passar så bra in hos dig.
Kram Anna

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

men usch då din stackare :( inte kul när det skall krångla med tänder..ingen som gillar tandläkaren precis!

Det lilla bordet var väldigt speciellt och bröt av mot de vita..

ha en bra dag! Kramis Sanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin pall, den ska du ha framme. Du hittar så fina lite annorlunda saker, som hängarna och nu denna vackra pall. Jobbigt med tanden, jag jobbar med tandvård på barn och ungdom. Kan bli så ibland att det står och stöter blod, bra att du fick hjälp. Och bra att du tar det lugnt under helgen. Och jo, vi bor precis där vid vattnet. Vi har en liten ö i en insjö, dit åker vi så fort vi är lediga.
Ha en fin julidag och var rädd om dig.
Kramar
AnnaMaria

kullervilla sa...

Vilken rolig pall...det är ju inne med tofsar:=)) Har aldrig varit på Slottstallet men får nog bli en tur ditt kanske om de skall ha sommarutförsäljning i år :=)) och om man kan göra sådan fynd.
Torkad fläder ger en god smak i sockerkaka, muffins...Prova och torka lite.

OlgaA sa...

De två bord matchar varandra ganska så bra, tycker jag... ena med sin ljusa färg och det andra mörk och sliten, mindre och främmande ;0)

Så kul!

Ha så underbart, Susanne!

kram/Olg@

Vintage House sa...

En härligt fin pall, snyggt med kontrast...
Låter inte all kul med tandläkaren hoppas du känner dig bättre...
kram
sandra

Anonym sa...

Hejsan E.S,
Kolla in min sida och se vad jag fått fram, haha du fick mig till att snoka fram ett fort som bara den= o).
Kram och krya på dej så att du kan bada när vi träffas.
E.S

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilken rolig pall..passar ju jättefint där !!
Nääee, stackars dig, tandläkaren..ujj..jag ryser..har lite tandläkar skräck förstår du..hoppas att du nu har blivit helt bra !!
Kraaam Anette

Country Hill sa...

Wow vilken liten skönhet helt underbar!
Hoppas det ordnat till sig med tanden!
Ha en fin dag!
Kram Lena

C De-sign sa...

Vilken ljuvlig liten "pärla"...ser ut att komma från orienten....stackare med tanden hoppas att det blir bättre... vila och njut! Ditt zinkbadkar var helt fantastiskt! Kram fr C

[ c o y o t e ] sa...

Ooo stackare där! Ajaj.. Gör så j-a ont med tandvärk..

Men pallen din var ljuvlig! passar perfekt där under ju..

Hoppas du får några sköna dagar nu ändå..

Kram Mia

LantlivsAnette sa...

Nämen du !! Inte klokt alltså vad lika smak vi har du o jag..fniss..du har en sån liten säng också..
Jaa, du..det är nog tur att vi inte går på samma loppisar du o jag !!
Ha nu en fin helg
Kraaam Anette

hemma hos lilla mej sa...

Vilken söt pall.Hoppas att det har löst sej med tanden.Finns ju ingenting värre än tand värk.Stackare.önskar dej en skön kväll.Kramar Rita ♥

Hanna sa...

Jätte fint.
kram
Hanna

Lantliga drömmar sa...

Helt klart känsla av tusen och en natt. Nilla

Rosengårdens Inredning sa...

Hej Susanne!
Usch och Ajj....jag har verkligen tandläkarskräck...stackars dig...vet hur det känns.
Pallen är verkligen heelt underbart originell, och passar perfekt där under bordet....
Ha det gott /Kraam Malin

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Tassles!!!!! Super fina bilder.
Har du lust att ta en titt in till mig e du snäll.
Kram Nina

Anci sa...

Hej !
Åh, jag tycker synd om dig med din tand. Hoppas att du känner dig bättre idag.
Pallen är fin. Den ser ut som ett barn eller mindre syskon till bordet :)

Kram
Anci