lördag 28 augusti 2010

Sekelskiftes soffa




Jag fick tips av en väninna om ett gammalt korgmöblemang , som var till salu på blocket . Det bestod av en soffa , 2 fåtöljer och 2 bord , och var ett av det vackraste korgmöblemang jag har sett . Jag och sonen körde några mil , köpte och hämtade hem det . Tyvärr upptäckte vi när vi kom hem att skicket inte var det bästa . Det var väldigt angripet av djur , och det stora bordet var så dåligt att det fick jag kasta direkt . Benen och underredet på soffan var också oerhört dåligt . Men nu har jag fått ett råd om hur jag ska kunna rädda det . Om det funkar skall jag berätta det för er alla . Så jag håller tummarna ! Vill så gärna ha det kvar och det passar så bra in till vårt hus , då det är från samma tidsperiod , dvs början av sekelsskiftet . Önskar er en trevlig helg ! // Susanne ♥

17 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Jättefin soffa, hoppas du kan rädda den.

Kram

Alberte sa...

Nydelig! Du ordner dette!!
Tenk et gammelt kurvmøbelsett.
Klem, Jannicke

LantlivsAnette sa...

Nämen jisses så fin soffa, synd att möblemanget var angripet..hoppas att du kan rädda soffan i alla fall...
Kraaam Anette

Unknown sa...

Hoppas du klarar av djurangreppen, för den var verkligen ljuvlig!
Kram Anna

STENLYCKA sa...

Hoppas det ordnar sig, för soffan var helt underbar!
Lycka till..... spännande att höra hur det går.
Kram och ha en skön lördagskväll!
Raina

Lisas torp sa...

Det var verkligen en vacker soffa! Hoppas att det fungerar för dej med resten!
Ha en skön och fin helg!
Kram
Lisa

Seija sa...

Just wonderful soffa!:)))

Fröken Grön sa...

Jisses, sicken grann soffa! Trist om den är i dåligt skick, men den är så fin så om inte annat kan du ha den och bara titta på!

Unknown sa...

Håller tummarna för att du ska lyckas rädda den fina soffan, den var ju nåt alldeles extra.

Kramiz

Country Hill sa...

Såå... fin hoppas den går att rädda!
Ha en fin helg!
Kram Lena

OlgaA sa...

Åh, den var verkligen en fin soffa! Synd med skicket då! Man har lite av "gris i säcken" när man köper på Blocket. Även om man tittar innan man betalar, de fel brukar gömma sig så duktigt ;)

Men håller tummarna och hoppas att du lyckas i reparationen!!!

Hösten är på G, va? )
kram

The Secret Garden sa...

Vilken vacker möbel!! Snacka om fynd...men så skriver du att den var angripen av djur..vad för sorts djur? blir ju nyfiken.

Trevlig helg!

Skogslyckan sa...

Hoppas du får till det för det var ett mycket vackert möblemang. Grattis till det!
Kramar Pia

hemma hos lilla mej sa...

Hoppas att du kan rädda soffan...Den var ju bara så snygg.Ha det gott rara du.Kram Rita ♥

Rummet för välbefinnande sa...

Men, så synd....
Hoppas verkligen du klarar av att rädda soffan.
Ha en fin söndag!
Kram Mia

Anci sa...

Jag håller tummarna för att du lyckas ! Den var annorlunda och riktigt fin.

Kram
Anci

(eddas) sa...

Nydelig....håper du får fikset det..
ha en fin søndag
eddaKlemmer