fredag 18 januari 2013

Nya favoriter



Mina nya favoriter är ett litet gäng av dessa ljusstakar , dom är gjorda av gamla stol och bordsben , återvinning när det är som bäst :) Jag har köpt mina här . En annan favorit är doftljusen i glas , som doftar fantastiskt och sådär lagom , inga stickande dofter utan bara njutbart lagom , och att dom sen är snygga också , gör ju inte saken sämre . Fint glas och vacker tofs ! och att dom är ekologiska sojavaxljus är ytterligare ett stort + . Den lilla buddhan har min dotter köpt till mig för flera år sedan , när hon var ute och reste .
Önskar en en riktigt fin helg ! // Susanne

25 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej Susanne!
Vilka fina ljusstakar passade så bra där på bordet,
Härliga bilder!
Önskar dej en fin helg
Kramsi Kathrine

lisashus sa...

Jättevackra ljusstakar, hoppas bara att det är metall närmast ljusen, annars har jag lite respekt för ljusstakar i trä! Men ursnygga är de!

Härligt med många levande ljus nu i kylan och vintern!
Ha en härlig helg!
Kram
Lisa

LantlivsAnette sa...

Nämen åhhh så fina ljusstakar..och det där doftljuset har jag haft..det har tagit slut, underbar doft !!
Ha en fin helg söta du
Kraaam Anette

Chokladvillan 1910 sa...

De där ljusstakarna är så häftiga ! Så coolt med återvinning ;)
Ha en härlig helg !
Kram Anki

Anonym sa...

Kul att du är tillbaka! Var ett tag sen. Fina lusstakar! En idé att ta efter om nu tiden räckte till. Har massa gamla rangliga och trasiga pinnstolar i uthuset på torpet.

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Ljusstakarna är jättevackra!
Tänk att man aldrig kan få nog av ljusstakar :)
Ha en härlig fredag o skön helg,
Kram kram
Jessica

Winkel's Crazy Ideas sa...

Elsker lysestakene dine, helt unike og utrolig fine! God helg :-) Pam

Meta sa...

Det var verkligen roliga och fina ljusstakar. kul ideé att göra av gamla ben.
Ha en fin fredag
Kram meta

Satu Pysselblogg ! sa...

Så snygga, tittade själv på likadana idag i en butik i Borås
Kram Satu

Ewa`s Galleri sa...

Ohh vad fina ljustakarna var
Vill ha
ha en skön fredagkväll

fianathome sa...

Skitsnyggt!!
Buddhor gillar jag! Din var vacker.
Jahapp, då får man gå in på sidan då och beställa några ljus. Doftljus - Aj lajk!
Ha en riktig go helg.
kram från mig
Fia

Fint o Fult sa...

Vilka superfina ljusstakar! Kul idé att göra av gamla vackra stolsben :)
Och de där ljusen är ju bara för himla fantastiska, jag har ett med doften "nytvättat direkt från linan" och är helt beroende....
Ha en fin helg, kram Monica

Anonym sa...

Så utrolig herlig samling med lysestaker:)
Disse likte jeg kjempe godt:)
Ha en herlig kveld
Klem Merete

Anonym sa...

Så utrolig herlig samling med lysestaker:)
Disse likte jeg kjempe godt:)
Ha en herlig kveld
Klem Merete

Urban white sa...

Jätte vackra! Ljusstakar har så fina färger och former!
Hälsningar
Kathrin

Anci sa...

Jättefina !!

Kram
Anci

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ljustakarna är jättefina, bra återvinning. Och det där är ett jättefint doftljus, härliga bilder.
Kram och bästa dagen
AnnaMaria

Vida sa...

men sååååå ljuvligt fina ;) oj vad jag gillar det här med återvinning..och dessa var så vackra när du har satt dem i en grupp;))

Vidasnartslutpåjanuarikram

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vilka härliga ljusstakar! Tänk att sånt tänker man inte på och så kanske man kastar gamla trasiga stolar, helt i onödan!

Kram
Petronella

kråke sa...

Hej fina! Vilka underbara favoriter!:)) Den där blågråa är min favorit:)) Hoppas allt är bra och att du njuter i det vackra vintervädret.

Ha en mysig fredag och helg:)

kram kråke

Solveig (Svingenslillehus) sa...

ÅÅÅÅ så vakre lysestaker.. en herlig samling.. i love it :)

Ha en fin dag!
Klem fra meg!

Fröken Grön sa...

Ja, de där ljusstakarna är verkligen läckra! Spanade in dem på vår lokala blomsteraffär i förra veckan. Nu undrar man ju om man skulle kunna "tota ihop" sådana på egen hand?

Ha en fortsatt fin söndag!
/Anna-Karin

marianne sa...

Underbara ljusstakar,har själv sådana inköpta på Fröjd av Sverige.Där finns mycket gamla fina detaljer
Alltid ett nöje o läsa din blogg.

Marianne.

Chokladvillan 1910 sa...

Jag undrar bara vad du gör...hoppas att allt är bra med dig !
Hoppas att du bloggar snart igen ;)
Må så gott !
Många kramar Anki

Lovisa Wallin sa...

såå snygga ljusstakar! Riktigt smart att återvinna gamla bordsben!