söndag 28 juli 2013

En blomma ett tack och ett avsked

Jag har efter ganska lång tid och många funderingar beslutat mig för att sluta blogga . Helt enkelt för att jag inte längre har intresset , tiden eller inspirationen . Åren med bloggandet har varit trevliga och jag har genom bloggen haft äran att träffa helt fantastiska människor , både i verkligheten och här i "cyberspace" och för detta är jag djupt tacksam .
När jag flyttade till "den gamla skolan" för ca 6 år sedan , möttes jag av ett hus som var fruktansvärt eftersatt i underhåll och som var i total avsaknad av hemkänsla . Ingen hade brytt sig om detta hus och hem på många år . Maken gav mig fria händer och var mest bara tacksam att någon äntligen brydde sig om och ville vårda detta gamla hus, som hans farfar hade köpt en gång  . Vi började plocka fram huset karaktär och kunde med ganska små medel göra stor skillnad . Jag startade bloggen och fick plötsligt en stor respons . Vårt hus och hem har varit med i flertalet tidningar/magasin både i Sverige och utomlands. Vi har också medverkat i en bok  . Det isig har varit roligt och peppande att fortsätta. Naturligtvis också hedrande och ärofyllt . Eftersom åren har gått har stilen ändrats och kanske förfinats , iallafall mer åt det håll som vi vill . Allting är inte längre så vitt och så romantiskt som det var från början , utan en större blandning av gammalt och nytt . Dock inte så mkt färg :) fortfarande mest , vitt , grått , svart och brunt .
Huset är inte färdigrenoverat (vet inte om det någonsin blir det ) men det är så trevligt och roligt att få så mkt "feedback" från alla som kommer hit . Det är ett fantastiskt hus , som förtjänade ett bättre öde , än den kostymen det hade , ett hus med så mycket potential . Jag kommer fortfarande ihåg första gången min mor kom hit , hennes ord minns jag än idag , oj oj är detta verkligen något att bygga på , det är ju rivningsfärdigt , sätt en bomb i det istället , hahaha . Min far sa något mer diplomatiskt , ja du kommer att få att göra :) Dom såg inte det jag såg kan jag säga ! Och jag har älskat och hatat detta huset . Det har kostat blod svett och tårar , både huset och trädgården . MEN det har varit värt det !! Vi vet inte vad som händer i framtiden , vi kanske överlämnar detta fantastiska hus åt någon annan , någon annan som också ser husets karaktär och som vill fortsätta förvalta en över 100 år gammal fd skola :) Vi är inte där än , men som sagt man vet aldrig .
Jag vill än en gång tacka alla mina fantastiska läsare och följare världen runt , har liksom inte riktig förstått det här att det sitter människor i tex Brasilien , Frankrike och Amerika och följer just min blogg , tittar på bilder på just vårt hem , vårt hem som ligger i lilla Böketofta , Kågeröd , Skåne , hur hittade ni hit ? Världen är liten :)  . Tusen tusen tack för allt ni har gett mig !! Det har varit en ära att få dela med mig och att få lära känna er .
Må lyckan vara med er ! Varma Kramar // Susanne

 

30 kommentarer:

Anonym sa...

Så utrolig trist, vil savne deg og dine nydelige innlegg noe utrolig mye!
Men det skal være riktig for en selv og jeg forstår din avgjørelse! Selv om vi mister et utrolig flott menneske .
Ønsker deg alt godt og kanskje man høres en gang igjen:)
Masse varme tanker og klemmer:)
Merete

Fågel Blå sa...

Hej Susanne!
Läser dina ord på bloggen, och känner lite vemod över att inte kunna få besöka din underbara blogg och läsa dina fina rader,
men måste acceptera ditt beslut,
Tack för all inspiration du gett mej och glädje,
Tusen tack,
Önskar dej en fin fortsatt sommar
Kramar Kathrine

Sivs hus sa...

Hei, Takk for dine tanker og vakre bilder. Følg hjertet ditt! sommerklem Siv :-)

Sallys hus sa...

Hej!
Åå jag förstår precis hur du känner.
Har själv stått i det där vägskälet flera gånger. Dina fina inlägg kommer att saknas och om du ångrar dig är det ju bara att börja igen.
Blogga ska ju vara kul!
Tack för all inspiration och allt du delat med dig!
kraaaaaaaaaaam Katarina

Mor Inger`s hus sa...

Vakkert :)

Solstrimmor sa...

Tack för den här tiden! Du har verkligen inspirerat mig och jag bara älskar din sparsmakade inredningsstil.
Tack!
Allt har sin tid. Lycka till i fortsättningen!

Kramar från Eva-Mari

Syster vit sa...

Tåkigt att mista en sån fin blogg men jag förstår samtidigt dina funderingar. Var rädd om dig och din familj och ha det så gott.
Kram Liselott

STENLYCKA sa...

Kära Susanne!
Tack för att du och din man har öppnat ert vackra hem och med foton och ord beskrivit hur ni professionellt skapat ett underbart hem. Det har gett mig inspiration och många stunder av njutning att besöka din blogg.
Jag är tacksam att jag hittade dig i "cyberspace", det kommer bli tomt utan dina vackra inlägg.
Jag önskar dig,din familj och ditt hus all lycka!
Många kramar Raina

blockethuset sa...

Tack för all inspiration och vackra bilder..har köpt tidningar där ert hus varit med bara för att få se mer.
Har konstant följt din blogg fastän jag inte alltid kommenterat. Och eftersom jag själv bor i ett gammalt hus som vi renoverar och släpar hit gamla möbler...har det varit så himla roligt att få inspiration från din och andras bloggar..
Ha det gott och tack!
Carina

Norregård sa...

Tack för alla vackra bilder & all inspiration Susanne!!!!
Skulle du ångra Dig finns jag kvar<3

Varm Kram Malin

Inspiration i vitt sa...

Hej Susanne jag förstår ditt beslut men jag kommer att sakna dina fina fina inlägg som alltid har inspirerat mig mycket. Det har varit en fröjd att få ta del av dig och ditt hem under alla dessa år och kanske våra vägar möts någongång framöver. Jag önskar dig all lycka och kärlek i livet. Stor kram/INgela.

LantlivsAnette sa...

Så tråkigt att du slutar blogga, jag har följt dig sen starten och älskar ditt hus o din blogg !!
ha det gott i framtiden
Kraaam Anette

lisashus sa...

Hej!
Jag är inte förvånad, för man har ju förstått, efter det du tidigare antytt, att du börjat tröttna på att blogga.
Allt har sin tid, och kanske bloggandet också, men ett fantastiskt media är det att kunna nå ut till så många. Det har varit fantastiskt att få följa din blogg och du har inspirerat mej och många andra med dina vackra bilder.
Lycka till med livet i framtiden!
Kramar
Lisa

G:a Affären sa...

Läser och känner vemod, du som alltid inspirerat mig så mycket med dina bilder. Allt från den rosa/lila smällkaramellen till de otroliga fönstren någonstans i huset. Inför jul när du kommer med det stora fatet, de vackra pardörrarna, ja det är många bilder som sitter på min näthinna.
Varmt tack Susanne för allt du delat med dig här på bloggen.

Önskar dig och de dina all lycka!

Varm kram
Cia

Anonym sa...

Tack för att vi fick följa dig och ditt hus, tack för denna tiden.
Ha det gott i framtiden.

Annette sa...

Der sidder skam også en dansker, bosiddende i Holland og følger din blog ☺.
Det har været meget inspirerende og interessant at følge dig og din blog og se, hvad I har fået ud af det smukke gamle hus.
Lykke til på din vej fremover.
Annette ud i Holland.

Tilda sa...

Susanne,
tack för att dela din blogg med mig. Jag studerar svenska och har från början använt din blogg för att hjälpa mig att lära mig språket. Jag kommer att sakna dig. Du var en gåva.
Pat Byers från Michigan i USA

susanne sa...

Tack för all inspiration! Ha det gott!

Anonym sa...

Men guuuud sååå tråkigt! jag som gillade din blogg såååå mycket!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var tråkigt, jag kommer sakna dig mycket. Men ingen blogg kommer ju vara för evigt. Jag önskar dig allt gott, stor kram vännen.
AnnaMaria

Anci sa...

Tack för att du har varit här och lycka till med allt !!

Kramar
Anci

kråke sa...

Tack underbara Susanne för all inspiration, glädje och fantastiska bilder du delat med dig av under åren. Önskar dig ett stort lycka till med allt du företar dig:)

Största kramen och en fortsatt härlig sommar:)

Kråke

Johanna sa...

Tack för all inspiration du gett!

Kram Johanna

Avslutat konto sa...


Allt har sin tid och det måste det få ha! Bloggen ska vara till glädje för både en själv och andra, inte kännas som ett tvång! Allt fantastiskt du skrivit och fotograferat, allt du delat med dig av till oss alla finns kvar här! Det har skänkt glädje och inspiration.
Tack för allt du delat med dig till just MIG!
Jag önskar dig all lycka i framtiden med allt du gör!

Varm kram
Linnea

Unknown sa...

nice blog thanks for your post costume accessories

toodler costume sa...

thanks for sharing such a nice post

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Jag har ofta varit inne för o se på dina fina bilder o njuta den vackra skolan...o så ser jag på Home Nr.1 sida på fb att du SKA sälja?! Eller har gjort.... WOW, kan inte låta bli o bi nyfiken på vart ni tar vägen nu!!

Lycka till vidare klem Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt och höra av dig.
Stor kram till dig
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

GOD JUL till er alla
Kramar ♥
AnnaMaria

Våglyckan sa...

Ha det gott!
/maria