tisdag 7 juli 2009

Helsingör




Igår tog jag och dottern Hanna en tur till Helsingör , strosade , åt glass och lite shopping . Tyvärr hade jag inte loppisögonen på mig ( som Anna , hos My Lovely Things ) . Hittade inte en endaste loppis . Men hittade en så snygg kappa , i härlig bomullstwill , med roliga detaljer . Märket på kappan är Ewa i Walla . Den tänkte jag ha både som kappa ute , men även inne istället för klänning . När vi gick förbi torget , kunde jag inte motstå dom underbara rosa pionerna . Har inga i trädgården själv tyvärr , måste nog bli ändring på det !

24 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Va skoj att åka till Helsingör.Fin kappa du har köpt.Ja visst är det väl helt underbart med pioner.Jag har inga i min trädgård heller.Sist fick jag en stor bukett av svärmors granne.Ha en mysig tisdag kramizar ~~~~~~RITA~~~~~,

Home No.1 sa...

Hej vilken trevlig utflykt!
Och pionen är sååå vacker!
Kram Annica.

My Lovely Things sa...

Hej!!
Jag var inte på en direkt loppis utan en butik med gamla saker..söster och bror..de har antika saker och saker som är loppis sakerför oss...dyrare än loppis ..men många villha saker..

De hadefyndlådor utanför..
din kappa är så otroligt fin..ha det så bra..
kram anna

Lantliv sa...

Kappan...just lovely....
Helsingör gillar jag...finns många inredningsbutiker där och en favvorest.-Steakhouse nere i ett hål i marken...Tog en busstur dit för en tid sedan 2 pers/ t.o.r ink. båt 500:-. Bussresorna är fortfarande billiga....Har pratat om att göra om trippen med äldsta dottern..
Ha en solig tisdag...hoppas jag../
Kram Anne-Lee

Brocante sa...

Den kappen var helt vidunderlig fin. Den kan du jo bruke både som kappe og kjole. Lekre detaljer hadde den. Da får det ikke hjelpe at du ikke fant noen loppis :-)

pysseltanten sa...

Har oxå tänkt ta en tur till Helsingör nu under semestern...=))
Bara strosa omkring...ta en röööd pölse o glass...mmmm=))
Har faktiskt planterat två rosa pioner i år...
Men än så länge e dom ju bara pyyyttesmå...hihi.
Ha en häärlig tisdag...
Kraamizar Git

Evelina sa...

Vilken vacker kappa och visst är pioner underbara.. Jag planterade pioner i min trädgård i höstas och jag är så glad över att alla har tagit sig och tom. blommat! =)

Kram Evelina

STENLYCKA sa...

Vilken underbar kappa och så fina detaljer. Den kommer du känna dig vacker i!
Pionebuketten så ljuvlig.
Ha det gott!
Kram

Anonym sa...

Hej min vän! Sååååå fint ni har fått det i hallen. Jag bara njuter när jag ser bilderna. Hälsa maken o ha en skön sommar. Tusen kramar till er. / Christel

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Halloj!!
Men guud va fin blogg ja länkar dig direkt.. tack för hälsning hos mig..näe nu måste ja kika vidare...kramkram snowwhite-sussie

Maliva`s verden sa...

Hei...jeg sier som Sussie..wow for en lekker blogg du har..og selvfølgelig legger jeg den som en link inne hos meg også..Håper jeg har litt mer flaks enn deg med å finne loppis i Østerlen neste helg/uke...Sommerklem fra Maliva

Vardags-mirakel sa...

Men du har verkligen ögon för vackra bilder! Ha det bra, kram Eva.

Margrethes hus og hage sa...

Herlig kappe og vakker peon!

Hilsen Margrethe

Ida sa...

Hejsan Susanne!
Jag har mailat dig, men provar nu lyckan på din blogg istället=)
Jag har fått in pengarna för bokstäverna men har ännu ingen adress att skicka bokstäverna till. Du kan väl maila mig den så snart du får tillfälle.
Kram Ida

In my house sa...

Jaaaa, guuud ja, du får vara nöjd med den =) supersnygg!!

Ha de så gottit goá du Kram josse

OlgaA sa...

Visst är pioner fina??? Tycker om de. Riktiga ögongodisar i trädgården och i vasen!
mvh mammtillungar

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken snygg kappa och vilken hall, makalöst vackert!!! Mari.

Galleri Hönshuset sa...

Hej på dig. Allt väl?

Vilken snygg kappa och eran hall är ju så fin och fräsch!
Tog precis själv in pioner, för dem blir ju alldeles förstörda där ute i spöregnet. Då kan man njuta av dem inne istället =)

Ha det gott. Kram Pirre

Anonym sa...

Hej! Vad roligt att hitta hit. Jättefin och inspirerande blogg du har. Hallen blev härlig! Ha en skön kväll! /Sofia

lottens vita och gröna sa...

hallå susanne, det var en heeeelt ljuvlig kappa, ewa i walla har såååååå fina kläder! kan förstå att pionerna åkte med hem, fniss!

varmkram lotten

Unknown sa...

Så underbar hallen är, vilket fint mottagande alla får som kommer till er:-)
Kappan är jättefin, om du kommer till Sthlm någongång så har hon en butik i Gamla Stan.
Ha en mysig helg

Tulipa sa...

Tänkte ta mig till Helsingör på semestern, förhoppningsvis...
Det är ju så mysigt att vandra omkring där och insupa atmosfären och shoppa lite...*ler*

Klart du måste sätta pioner i din trädgård!
De sköter sig själva och du har sån glädje av dem.
De är ju bara så ståtliga och fina att plocka in också!

Stor kram mariette

Jenny Oak Fae sa...

Visst är Chris Isaak bra!!! Inte nog med att han sjunger helt fantastiskt, han är dessutom en bra skådis...sedan är ju hans utseende inte direkt någon nackdel..!

; )

KRAM, Jenny

<3

Unknown sa...

Åh vilken underbar kappa! Kram Petra