lördag 2 juni 2012

Loppisfynd

Det var väldigt längesedan jag var på loppis , men idag fick jag och döttrarna för oss att vi skulle gå . Lite fynd fick följa med hem , b.la dessa två vaser i metall . Den lilla har fint monogram och är sådär charmigt bucklig , den stora är tung och har inristat en kvinna på ena sidan och en man på den andra , det finna även vackra "öron" på som man tyvärr inte ser för syrenerna täcker .
Hittade också några charmiga gamla labbflaskor och lite annat smått , men det visar jag en annan dag :)
Önskar er alla en riktigt trevlig helg !



                                                    * Susanne *

16 kommentarer:

Akissfromthepast sa...

vilken fint fynd! jag tycker det art deco stil på denna vasen.

ha en bra veckoslutet!

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara fynd du gjorde!
Ha en riktigt fin lördag!
Kram/Lena

Fågel Blå sa...

Underbara loppisfynd!
Och så fint det passade med syrener i!
Ha en fin Helg
Kramar Kathrine

katrina sa...

I love your blog and am wondering if you would consider adding a translation app so I can read your words as well as enjoy your lovely pictures. THank you for considering.

Vita små hjärtan sa...

Så fina vaser! Kul när man kan fynda lite!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

lisashus sa...

Vilka fina fynd och så passande med försommarblommorna!
Den högra påminner om en som min farmor hade, också den med inskription! Säkert 50-årspresent, på den tiden när man var urgammal som 50-åring!:)
Ha en fortsatt fin helg!
Lisa

Min lantliga dröm sa...

Vilka vackra tenn vaser du hittade! Passar så bra ihop med det lila, härliga pudriga färger. Ha en fortsatt mysig kväll :)

Kram Ulrika

Anonym sa...

Hei!
For noen koselige loppis funn du har gjort:) kjempe koselige vaser og morsomt når det står monogram på:)
Kos dere i kveld

Klem Merete

Vida sa...

härliga vackra loppisvaser..så roligt när man hittar något som man absolut vill ta med hem;))

Vidaloppattekopparkram

Spets och Silver sa...

Vilka fynd! Jag skulle kunna tänka mig bägge två :)

Hälsningar Nette

Anci sa...

Du har verkligen fyndat ! Vaserna är vackra, tycker jag.

Kram
Anci

diana sa...

Det er fine ting du har fundet, er den mindre ikke sådan en gammel vandflaske ? meget smart med blomst i.

Ha en rigtig god søndag nu skinner lidt sol her i København :)
Kærlig hilsen
Diana

OlgaA sa...

Fina fynd som passar i dit hem! :)

kram/Olg@

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina vaser och perfekt storlek, och så fint med olikfärgade aklejor i buketten.
Kramar
AnnaMaria

kråke sa...

Vackra fynd och syrenerna är ljuvliga:))

Kram fina...

kråke

Eva sa...

Himla fina!