söndag 29 januari 2012

Härliga Söndag



Idag skall hela familjen hem till goda vänner , en bit bort . Dom har anlagt en stor damm , så vi ska ha en riktig ute em/kväll . Med skridskoåkning , korvgrillning och annat trevligt . Maken har lagat en god kycklingsoppa som vi ska ha med oss och dammat av dom gamla scoutkunskaperna , inför hur soppan ska värmas över öppen eld  . Dottern Linnéa har bakat smaskiga chokladmuffins till kaffet efteråt . Vi ser framemot en trevlig Söndag i goda vänners lag . Önskar er också en fortsatt trevlig Söndag !
Kramar // Susanne ♥

19 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Låter hur mysigt som helst!!!
Och vilka läckra bakverk din dotter gjort!!!
Ha en fin Söndag
Kramar Kathrine

Anna Stenberg sa...

Åhh vad ni är duktiga på att baka! Ha en fortsatt skön söndag! Anna

Tinas bo sa...

Ja det låter ju härligt!!
Ha det så kul!!

Kram Tina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så mysigt, sånt gillar jag jättemycket. Och inget smakar så gott som grillad korv ute, skulle vara dotterns muffins och makens soppa då.
Ha en härlig dag
Kramar
AnnaMaria

lisashus sa...

Åh,så sötsugen jag blir nu när jag ser de härliga muffinsen!! Vilka vackra formar - så fint hon har gjort - dottern!
Det låter som om ni får en härlig söndag på alla sätt!
Kram
Lisa

Sussi / Sussinghurst sa...

Det lyder vel nok dejligt - og meget nord-nordisk. Rigtig god fornøjelse.

Fröken Grön sa...

Låter som ett underbart sätt att spendera en söndag!
Ha det så gott!
/Anna-Karin

Malin`s Diner sa...

Vilken härlig dag!

Själva var vi nere vid havet och åkte skridskor. Precis vid land, i en vik, hade isen lagt sig.

Kram Malin

LOPPISLIV sa...

Mums så goda bakverken ser ut. Här hemma har dottern också bakat idag, vi har precis fikat här.

Känner igen mig i inlägget där ni softar i soffan, var tvungen och visa det för maken....hihiii såg precis ut som hemma hos oss där vi kurar under varsin quilt och tittar på tv :-)) Man orkar inte så mycket mer denna tiden om vardagskvällarna, men snart kommer våren och vi vaknar till liv igen..hihiii

Fin söndag!! Kram P

STENLYCKA sa...

Vad trevligt det låter. Härligt att göra något tillsammans ut och en söndag, då oftast var och en brukar sitta hemma eller förbereda sig för en ny vecka.
Hoppas ni får en underbar em/kväll med vännerna och att soppan smakar!
Kram Raina

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Hopas ni fick det riktigt mysigt och att inga ben är brutna:-| kram på dig

Norregård sa...

Hej!!

Vad mysigt det låter!
Gillar både bakverken & formarna:)

Kram Malin

Vida sa...

ljuvligt;) man får ta till vara på alla fina dagar man kan aktivera sig utomhus;) underbart;) ser gott ut oxå...

så himla vacker bild du tog på make och katt;) ser så harmonisk och avkopplande ut;))mannen i mitt liv och jag dåsar gärna liknande;))

Vidakram

Karin sa...

Låter jättemysigt! Hoppas att solen lyste på er! Inte dumt alls med döttrar som bakar muffins;)
Kram.

Sivs hus sa...

Hei, Åh det høres supert ut og med så gode muffins er dagen jo helt perfekt:-) God søndag! klem Siv:-)

Vintage House sa...

hej
Hoppas ni hade en mysig dag för det lät verkligen helt underbart och så gott......
kram
sandra

Maria Fridh Olsson sa...

Å va avis jag blev nu, jättemysigt o va ute o åka skrdiskor,grilla o va i naturen.
O vilka underbart goda mumsbitar ni ser ut att få :)

Hoppas ni hade en underbar dag!

Vill göra lite reklam för min nya blogg som jag nyss börjat pyssla med. Där visar jag upp mina möbler o saker som jag fyndat och en del renoverar jag o fixar till.O allt är till salu!
Du är hjärtligt välkommen o kika in :)
Mvh Maria

Kärt barn har många namn sa...

Låter som en dröm,ni skapar verkligen bra dagar.. Ha en fin vecka med.. Tycker om din blogg,där finns så mycket kärlek i allt...
Kram från Vilda

Jenny sa...

Hej Susanne!
Det lät som ni hade en riktigt mysig söndag! Din dotters muffins ser jättesmarriga ut!

Ha en bra dag!

Kraam Jenny