söndag 15 januari 2012

schack matt

Just nu är jag verkligen schack matt . Har dragits med ett kraftigt ryggskott sedan Oktober , som sen har utvecklats till ett diskbråck . Nu har det här diskbråcket glidit åt sidan och trycker på nervroten . Det innebär att jag har en otrolig smärta i hela vänster benet , ingen känseln och inga reflexer i foten . Jag har aldrig upplevt en större så ihållande smärta . När läkare och sjukgymnast sa att det kunde ta mellan 9-12 mån för det att gå över , höll jag på att bryta ihop . Men det gäller bara att ta nya tag , försöker att tänka positivt trots allt . Har inte skrivit något om detta på bloggen innan , för jag vill inte att detta skall vara en gnäll blogg :) Men nu var jag tvungen att beklaga mig lite :) .
Nästa inlägg koras vinnaren i tävlingen ! Kramar // Susanne ♥

37 kommentarer:

Fröken Agnes sa...

Hej!

Vad tråkigt, jag lider verkligen med dig. Din blogg är ju alldeles underbar och full av inspiration, så du kan gott få beklaga dig! :))

Hoppas du har en fin dag!

Kram Jenny

Vida sa...

massor med kryahälsningar till dej..så jobbigt det måste kännas..
hoppas du kan ta lite promenader och försöka hitta på roligheter;)

hoppas ditt inredningsintresse är en tröst för dej och att du snart blir piggelin;)

Vidaskickarvarmakramar

lisashus sa...

Jag vet precis vad du talar om! Jag har haft exakt likadant nån gång under 90-talet! Ihållande värk och en smärta som tanvärk i benet - sitta var nästan omöjligt!!!
Jag fick då genom försäkringskassan tid hos naprapat och fick ultradljudsmassage i korsryggen, ett par gånger i veckan, det lindrade väl, men hade nog värk i ett halvår!
Fick också diskbråck efter allt detta helvetes onda! Började med Qi gong - diskbråcket försvann....!!!! Jag kan verkligen rekommendera Qi gong för just ryggbesvär!!!
Krya på dej, vännen jag känner verkligen med dej!
Underbar schackbräda och hyacinterna!!! Så vackert!
Kramar
Lisa

Syster vit sa...

Önskar dig verkligen tillfrisknande så fort det bara går, har själv också haft värk sen Oktober men i axel-nacke-armbåge och det är såå jobbigt. Men vi kämpar på eller hur.
Mysig Söndag till dig.
Kram Liselott

toves sammensurium sa...

Vet du,jeg er i omtrent samme situasjon,har vært sykmeldt siden september!!!!Nervesmertene er helt grusomme,jeg kunne bare ligge rett ut første ukene.Erbedre nå,men det tar sin tid.Takket være blogging etc har tiden på sett og vis gått.....finn noe du kan kose deg med og gjør det beste ut av det,ikke tenk måneder frem i tid men ta en dag i gangen,Viktigst er det å bli bra!
Ønsker deg god bedring og at du slipper de grusomme smertene nedover foten for mye!!!!
Toveklem:)

Sallys hus sa...

Nej men ååå...
Näää stackars stackars dig!
Jag känner som du...vill inte heller gnälla på bloggen...men ibland behöver man det!
När jag skrev om min fot i höstas så stärktes jag så enormt av alla gullig kommentarer från människor jag aldrg träffat att jag faktiskt blev mycket gladare efter det. Började känna ljuset i tunneln..;)
Finns det inget du kan göra...gå till en kineseolog, kotknackare el dyligt... ÅÅ jag antar att du inte kan jobba uan är sjukskriven...Bara det är ju psykiskt påfrestande. ÅÅå stackars dig....jag lider med dig...:( Hoppas det vänder snart!
Ta hand om dig!
kram Katarina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det här känner jag igen, maken har liknande. Kommer från ryggen och går ner i benet, vissa dagar har han svårt och gå på det benet. Fy fabian för sånt här, jag tycker jättesynd om dig.
Varm kram
AnnaMaria

kråke sa...

Oj, hoppas du kan vara uppe och röra dig lite
emellanåt. Ibland är inte allt tipptopp och då
måste man få beklaga sig lite oxå:))

Massor med kryakramar till dig fina:))

Kråke

SIGURDSBERG sa...

Jag tycker, att eftersom din blogg handlar om er som huserar i ert fina hus, så får det också skrivas om vad som händer med er :) Och precis som livet brukar vara, så händer det både bra och dåliga saker i livet. Bloggen blir inte en gnällblogg fastän även de tråkiga sakerna kommer fram :). Har kikat in hos dig ett bra tag nu men aldrig kommenterat, men nu ville jag säga att du gott kan beklaga dig!

Fågel Blå sa...

Hej Susanne!
Usch så tråkigt för dej, och strongt att ha ständig värk och inte beklaga sej!
Hoppas och tror att din värk försvinner!
Ha en fin Söndag
Kramar Kathrine

Anonym sa...

Hej, Susanne!

Du har all rätt att beklaga dig!

Lider med dig vet vad du går igenom. Jag har haft liknande besvär och åker än idag på ischiassmärtor rätt ofta. Ibland går de över snabbt och ibland kan de sitta i under längre perioder. Ständig värk tär hårt på både kropp/psyke! Jobbigt också när knät utan förvarning viker sig.

Ta hand om Susanne!

Vacker med hyacinterna på schackbrädet!

Krya-på-dej-kramar i storpack!
Renate

Vintage House sa...

Men vännen fy så tråkigt och så lång tid låter inte alls roligt..
Hoppas du kan tänka positivt och gnälla lite är bara bra ibland:)

härlig bild och TA nu hand om dig......
Skön söndag på dig..
kram
sandra

Anci sa...

Det var tråkigt att höra. Usch, vad jobbigt !
Jag hoppas att du snart ska må bra igen. (Man får gnälla ibland).

En extra stor kram
Anci

Anna S sa...

Hej Susanne. Värken i benet och problem med ryggen låter verkligen jobbigt! Starkt av dej att skriva lite om det här.

Hoppas att du hittar någon behandling och/ medicin som kan hjälpa.

Jag hade själv mycket värk i höfter, ben ,rygg som kommer tillbaka då och då när det är stressigt i mitt liv.
Vet vad du menar med att inte kunna röra sej som vanligt.

Hoppas att bra saker trillar in till dej och att du får vila.
Samt att värken lämnar dej helt.

rosenälvorna sa...

Hej, ja usch, fy och blä, när man har smärta och din låter ju inte toppen. Gnäll lite, det känns bättre en stund:) Dras ju med en knäskada och att inte kunna fungera som man ska i vardagen är bara så tråkigt. Krya på dig!! Kram Christina

Norregård sa...

Huuu, krya på Dig Susanne!!!

Kram Malin

Lantligt i vitt sa...

Hej Susanne!

Men självklart måste man får beklaga sig i mellanåt.. Bättre det än att lossas som att allt är hur bra som helst!

Tycker synd om dig.. för att ha ont är aldrig roligt.. så betyngande och deprimerande!!

Men kämpa på :)) och krya på dig!
Varm kram Sofia

Mariette sa...

Hej Susanne!

Du nämnde ditt diskbråck i en kommentar när jag skrev om träning, men här på bloggen har jag aldrig läst det innan.. Jag tycker absolut inte att det blir en "gnällblogg" om du skriver om det ibland. Bloggen följer ju lite ens liv och sinnesstämningar...

Låter helt fruktansvärt jobbigt detta ju! Att ha sådan smärta och inte kunna göra något...ja fy, det hjälper inte att tycka synd, men oj vad tråkigt det var att läsa att det var så du har det. Du verkar vara världens goaste person!!!

Hoppas du haft en fin helg under omständigheterna!

Stor kram Mariette

mysiga heestrand sa...

Det är jobbigt att ha så ont i ben och rygg. Jag har gått i flera år med sådan smärta och haltat omkring ända tills jag blev rekommenderad en tailändska som har gett mig behandling 2 tim varje vecka i lite över en månad nu och nu kan jag gå obehindrat och jag känner mig som en annan människa. Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig. Min hjälp finns i Grebbestad. Kram och krya på dig. Du har så fin blogg och ger så mycket inspiration.
Marita i Heestrand

Evelina sa...

Usch, stackare!
Hoppas du blir bättre snart..
Kram Evelina

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men din stackars :-(
Jag har förstått att diskbråck gör förbaskat ont så jag lider med dej och kunde jag så skulle jag jaga bort den med en högaffel .
Det är inte att gnälla när man sakligt berättar om sina krämpor . Jag tycker det kan vara bra , det finns andra i samma situation så kan man utbyta erfarenheter och få tips och sympati .
Varma kramar <3

STENLYCKA sa...

Åhh.. Susanne förstår så väl att du måste få beklaga dig, vet av egen erfarenhet att det här är jätte jobbig.
Var nu rädd om dig och gör som doktorn säger.
Jag önskar att jag kunde knäppa med fingret och säga ...borta... men jag kan bara ge dig en en stor, stor krya på dig kram och önska att allt gott må komma till dig!
Raina

Fröken Grön sa...

Men usch, så tråkigt!
Du har verkligen all rätt i världen att beklaga dig, ryggont är det värsta som finns.
Tycker du är tapper som är så aktiv som du är, trots allt. Ska verkligen hålla tummarna för att allt blir bra snart.
Kram på dig!
/Anna-Karin

Tinas bo sa...

Usch stackare!! jag vet vilka smärtor mitt nästan diskbråck orsakade/orsakar. Kan tänka mig att ditt är 100 ggr värre...
Försök att tänka positivt. även om det är svårt ibland!

Massor med krya på dig-kramar
Tina

Kärt barn har många namn sa...

Jag erbjuder dig skön Healing på Distans om du vill ta emot det!!!

Jag är Reikimaster och har hållt på med Healing till och från i ca. 10 år..Ofta kan det ge lindring och läkning på djupet... Skriv till mig om du vill ta emot det..

Kram från Vilda...

Sussi / Sussinghurst sa...

Stakkels dig, jeg håber virkelig ikke at der skal gå så lang tid, kan du ikke komme "i stræk" eller sådan noget (ja, det er ikke fordi jeg har forstand på rygskader, men noget må der da kunne gøres) Held og lykke og tak fordi du orkede at dele det smukke billede med os andre.

Bromans Bravader sa...

Men fy, din stackare. Låter inte alls kul! Skickar en styrkekram.
Jannike

G:a Affären sa...

Såklart det här påverkar dig, stackare...och det är bra att du trots allt försöker tänka positivt.
Vi är så många som bara älskar din blogg, så om du beklagar dig så tar vi det och sänder varma tankar och positiv energi till dig.
Hoppas din smärta ger med sig, snart!
Varm kram från mig
/Cia

Laura @ 52 FLEA sa...

So sorry you are not feeling well!
Hoping you feel better soon.
:)

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Susanne.
Men fy va trist, det är verkligen inte kul att gå omkring o ha ont. Min gubbe har ledgångsreumatism och har riktigt tuffa perioder så jag vet hur du känner dig. Hoppas verkligen att det känns bättre snart.
Tack för din titt inne hos mig.
Kram
Jessica

Sussi sa...

Klart att man måste få gnälla lite ibland! Och har man så besvärligt som du har det så SKA man gnälla! Du är tapper som försöker tänka positivt och hålla i gång trots värken...och jag är säker på att det är det bästa botemedlet för dig. Ta hand om dig!
Kram
Sussi

Madame Morell sa...

Nej, usch. Krya krya krya!
Kram du tappre.

Marie sa...

Men stackars, stackars dig Susanne, hoppas verkligen att du snart kommer att må bättre!

En stor varm kram
Marie

Stina sa...

Fy så ont. Jag har också diskbråck, men jag känner inte av det hela tiden. Krya på dig. Stina

nattugglan sa...

oj ja det är inte kul med diskbrock.. min äldsta dotter har oxå diskbrock..Det tar länge innan det är bra..en stor kram i allt "skit"..

Gisela Testmann sa...

Vilken underbar blogg du har skapat o så vackert du har det.
Hoppas du snart får bli fri från smärta - går själv med et spräckt revben o et avslitet litet muskelfästa - man blir tagen av ihållig smärta
tack för titten hos dig
gisela

Marja sa...

Åhh jag lider med dig när jag läser om dina bekymmer! Jag vet hur det är!
Anledningen till att jag kom in här var din tävling, den missade jag men jag vann ändå! Vilken underbar blogg du har! Önskar dej snar bättring.
Kram Marja