torsdag 17 maj 2012

Min Mor , jag och en gammal hjälm

Vilka dagar vi hade när vi var på spa , härliga vackra omgivningar och sköna behandlingar . På kvällen åt vi fantastisk mat med goda anpassade viner till . Min moder är 20 år äldre än jag , men vi har lika kul tillsammans som om vi var jämnåriga väninnor . Vi har skrattat så att tårarna har runnit , (ännu mer efter ett par glas vin :) Tänk , att man kan ha så trevligt med sin egen Mor , jag känner mig lyckligt lottad !!!

Jag hittade en gammal brandhjälm för ett tag sedan , den hamnade uppe på skåpet . Jag tycker den är kul och den passar bra in där . Önskar er alla en skön ledig "röd" dag !

                                                           * Susanne *

25 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Väldigt coool hjälm ! Är själv inne på hjälmar haha ;) Härligt att höra att du har så kul med din mamma. Jag har ingen kontakt alls med min mamma & det är hon som har valt det, sorgligt men... Jag hoppas att jag har den kontakten med min dotter & son ! :D Älskar att skratta & prata med mina barn , det är ljuvligt ! Ha en härlig helg med mycket sol hoppas vi ! Här väntas gäster i kaoset ! ;)
Kram Anki

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt det låter och åka iväg med mamma och ha kul på spa, såna resor piggar upp. Brandhjälmen är jättefin, passade bra där du la den.
Ha en skön långhelg
Kramar
AnnaMaria

Amelie sa...

Hjälmen var jätte cool! :)
Det låter som om ni hade det super skönt på er tur!
Kram amelie

Sallys hus sa...

Godmorgon!

Men åååå va härligt det lät!
Å va mysigt att åka med sin mamma...
Att tycka om att skämmas bort..det blir man aldrig för gammal för...tur är väl det?
Underbar bild på hjälmen!

Nu njuter vi av långledigheten..;)
Kram Katarina

diana sa...

Det lyder som du og din mor har haft en hyggelig dag og hvad er du heldig at ha din mor som din bedste ven.
Hjelmen er virkelig flot og passer perfekt ind.
Ha en rigtig god dag.
Kram Diana

Fågel Blå sa...

Hej!
Det låter som en helmysig dag du haft med din mor,Förstår att du känner dej glad.
Fin hjälm du hittat,
hoppas du får en fin Lå´ngledighet
Kramar Kathrine

diana sa...

Det har været en dejlig dag som du og din mor har haft, og hvor er du heldig at ha din mor sem din bedste ven.
Hjelmen passer helt perfekt ind.

Ha en rigtig god dag :)
Kram Diana

lisashus sa...

Vilken läcker hjälm och så snyggt komponerat med det andra!

Lyckliga du som har din mor kvar i livet! Så härligt att ni kan umgås så och ha roligt tillsammans!
Önskar dej en härlig helg!
Kram
Lisa

Vida sa...

låter som underbara dagar;)) och så bra att unna sig att njuta..gott;) det behöver vi mer av;) har själv ingen mamma i livet men en helt galen släkt som jag vårdar och älskar;))

VidaViggokalastvåårkram

Norregård sa...

Den passar utmärkt!!!

Låter som Ni haft det toppen:))
Kram Malin

Marits Hverdagsgleder sa...

Hei Susanne! Stilig hjelm som passer veldig godt der den har fått plassen sin :)
Her feires 17.mai, men det er kaldt vær, så vi er hjemom for å få igjen varmen i kroppen, før vi skal feire mitt barnebarns 7-års dag :)

hemma hos lilla mej sa...

Låter som ni har haft det helt underbart.Härligt att kunna göra roliga saker med sin mamma.Hjälmen passade kanon där.Ha en skön 17 maj och kristiflygare.Kram Rita ♥

Fint o Fult sa...

Supersnygg hjälm! Du hittar då alltid så spännande saker :)

Låter väldigt mysigt att åka på spa och i gott sällskap av sin mamma gör det ju inte sämre. Kul att ni har en sån fin relation!
Ha en skön helg, kram Monica

Tinas bo sa...

Underbart att kunna umgås så med sin mamma!! :))

Hjälmen är urläcker och passar super där! :))

ha en härlig helg
Kram Tina

MammaElva sa...

Vad härligt det låter! Jag och min mamma har också en underbar relation :) Kram

Lilla Blanka sa...

Wow, precis en sån hjälm har min pappa..! den ser ju jättecool ut där på skåpet tillsammans med de andra prylarna! Jag skall nog höra med pappa om inte hans hjälm kan få bo här ett tag ;)

Härligt med spa tillsammans med sin mamma, det låter som det var riktigt lyckat!

Kram
Mia

rosenälvorna sa...

Hej, underbar gammal hjälm. Härligt att få ha kvalitetstid med sin mamma. Reste med min mamma till Bergen förra sommaren och vi hade så mysigt och trevligt:) Kram Christina

kråke sa...

Vad härligt att ni haft det bra:)) Att skratta är verkligen den bästa behandlingen...iallafall för själen:))))

Kram fina och ha en mysig helg:))

Kråke

linnea-maria sa...

Ålderskillnaden mellan er är inte så stor faktiskt, i allafall inte när båda är vuxna :)

Jag förstår min mamma mycket bättre nu än när jag var yngre, är nog ganska lik henne.

Vilken kul hjälm. Ha en fin helg /Therese

Anci sa...

Underbart att ni har så kul tillsammans !

Och du gör ju fint med vad som helst :)

Kram
Anci

Vintage House sa...

Låter så härligt :)
Min mor är oxå 20 år äldre än mig och så kul att kunna umgås...
så läcker bild...
ha en fin och mysig helg
kram
sandra

Anonym sa...

Visst kan man ha det trevligt ihop med den äldre generationen. Min lilla mamma bor på ett äldreboende nu, men innan hon blev dålig så hittade vi på en massa trevligheter tillsammans. Det pratar vi ofta om nu och fnissar åt. Vår dotter och jag försöker också att hitta på roliga saker att göra. Mor och dottertid är viktigt. Kram på dig från Eva L. i Blekinge.

Marit sa...

Høres ut som noen supre dager dere hadde!:)
Hjelmen var jo kjempestilig!!

Klem Marit

Anonym sa...

Hei!
Høres ut som dere virkelig har hatt en god tur sammen:)
For en herlig hjem og nydelig bilde som alltid.
Ha en god kveld

Klem Merete

G:a Affären sa...

Så trevligt det låter och roligt att ni trivs så bra ihop.

Hjälmen sitter som en smäck där uppe, så roliga saker du hittar!
Önskar dig en fortsatt trevlig helg,
kram /Cia