lördag 31 oktober 2009

Alla helgonsafton







Idag vill jag minnas alla dom som tyvärr inte finns ibland oss längre . Har varit vid min Fars grav idag och tänt ljus och lagt ett mosshjärta . Tänder ett ljus här hemma för mor och farföräldrar . Den här helgen är ju även barnen och ungdomarnas helg . Hallowen firas numera i vårt avlånga land , det ska ätas godis och klä ut sig till hemska varelser . En kul ny tradition , och den här pumpan står på vår trappa , men vi får inte glömma , varför vi firar Alla Helgonsdag . Vi får inte glömma alla dom som betytt något för oss .

15 kommentarer:

Home No.1 sa...

Här brinner det också...kram Annica.

Lisas torp sa...

Ja, precis så - man får inte glömma varför vi firar denna helg, så man inte glammar bort allt det fina med att minnas de bortgångna!
Så fint med de levande ljusen!
Ha en fortsatt fin helg!
Kram
Lisa

hemma hos lilla mej sa...

Man får ju inte glömma varför man firar denna helg.Vad fina bilder du visar på alla levande ljus.Jag har oxå massor av ljus tända både och inne.Ha en mysig helg kramizar ~~~~RITA~~~~.

Eva sa...

Så fint du har det!
Har nyligen hittat hit och vill önska dig och de dina trevlig helg och ja, jag har en hel hög tända ljus både inomhus och utomhus jag också.

Kram Eva

Vardags-mirakel sa...

Håller med dig, det är med blandade känslor man firar denna dag. Ha det bra, kram Eva. ps. fina bilder

Kjeruben sa...

Fint innlegg, er så lett å glømme kva denne dagen egentlig står for.
:o)

Vit som snö sa...

Vackra bilder o vackert inlägg!
Det är ju svårt att bromsa det nya med halloween, särskilt som barnen tycker det är så kul, själv vill jag helst ägna helgen åt att minnas dom som inte finns vid vår sida mer o tända massor av ljus.
Ha det gott! Kram Cilla

C De-sign sa...

Stämningsfullt.... ja, man ska minnas! Önskar dig en skön höstvecka! Kram fr C

Kristins Hus sa...

Så fin blogg med mange fine saker :-)
Håper det er ok at jeg linker til deg?!
Kristin

Jessica sa...

Vilken vacker bild på de brinnande ljusen :-)

Lantliga drömmar sa...

Håller med ,vi måste minnas de som inte längre finns hos oss. Nilla

pysseltanten sa...

Håller med...
Fast visst är det kul, att man hittat nåt nytt att fira?...=))
Ha en härlig vecka..
Kraamizar Git

Inspiration i vitt sa...

Hej, så kul att du äntligen har fått ordning på din dator så att vi andra kan få njuta av ditt fina hem. Ska bli spännande att få se hela det fina köket.
Kram på dig/Ingela.

livet på utanäs sa...

Hej där !
Min mamma gick bort i fjol och pappa bara några år tidigare. Man saknar dom så oerhört mycket ...
Man lär sig leva med saknaden , men inte är det lätt alla dar ...
Var i Barcelona förra veckan och det var väldigt stämmningfull i kyrkorna med massor av ljus. Det stod en kvinna och grät för sig själv i kyrkan . Jag hade så lust att trösta henne , men min Spanska är obefintlig och hon ville nog vara ifred ... ja, så är det ...

Ha det nu så gott i alla fall :)
Kram från Sussi O

The Secret Garden sa...

Hejsan!
Har precis hittat till din vackra blogg.
Hit kommer jag gärna igen.

Ha en fin vecka!