tisdag 27 april 2010

Violer till mor


Tog in lite violer ifrån trädgården , eller jag tog inte in , jag grävde upp en liten tuva . Ville så gärna njuta av dom även inne . Har några dagars semester , och tillbringar dom mest , i trädgården . Jag tycker det är så ro givande och befriande , att vara ute . Att plantera och sen få se resultatet . Att få gå ut en runda varje dag och titta vad som har kommit upp . Jag njuter som ett litet barn !
Vill än en gång passa på att tacka för alla gulliga kommentarer och mail , dom värmer oerhört !

24 kommentarer:

Norregård sa...

Hej!!!
Visst är det härligt att bara vara ute nu när våren har varit så efterlängtad;o)
Så fina violer, visst vill man njuta av dom inne oxå;o)

Kram Kram Malin

Sussi sa...

Finns det någon ljuvligare doft än luktviol tidigt på våren....och så söta blommorna är! Härligt att kunna sniffa på inomhus också...måste nog gå ut och gräva lite bland mina violer i morgon jag också!

Kram
Sussi

Emmas utsikt sa...

Trädgården är det aboslut bästa med att bo i hus tycker jag. Gå om kring och se allt vakna till liv. Så befriande.

Läste den fåniga kommentaren här under. Det är tyvärr så att det finns elakheter och avundsjuka överallt i världen och genom bloggen blir man mer öppen och sårbar.

Stå på!

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh vilka vackra bilder du tar! Ja, sån är jag med, finns inget roligare än att gå runt och kika i sin egen trädgård! ( Beställning är gjord och tillverkning i full gång så brev kommer till dig senast i mitten av nästa vecka!) Mari.

Unknown sa...

Härligt ute nu! Njut av din ledighet!
Kram Anna

Vintage House sa...

så skönt ute är det.
En härlig bild:)
kram i massor
sandra

pysseltanten sa...

Visst är det en härlig tid nu...=)))
Har hängt ut massor med tvätt dessa dagar...som doftar heeelt underbart när man tar in den...=))
Kraaamizar Git

emilias gömmor... sa...

Hej Susanne!

Det är nu man njuter när man får leva uteliv!
Pyssla och dona i trädgården!

Kram Mimmi

(eddas) sa...

Ja hagearbeid er reine meditasjon for sjelen:)
ha en fin dag
eddaKlemmer til deg:)

hemma hos lilla mej sa...

Underbart ute nu.Njut av din ledighet.Gulligt med violer.Önskar dej en ärlig dag kramar Rita ♥

Pysselpalatset sa...

Godmorgon min vackra dam... Bara så du vet... en timme från nu så tänker jag gå ut och gräva upp en tuss med violer.... Helt rakt av sno din idee... Förlåt... ler över hela ansiktet. kram Jeanette

Lantliv sa...

Visst är det härligt nu...sååå njutbart! Tycker nog det är den bästa tiden...man är så hungrig på allt det vackra och solen!
Karet ska jag ha ute...väldigt enkelt och ruffigt....en stilla vrå där jag kan få min återhämtning. Zink och lime...mmmmmmm
kram min vän,
Anne-Lee

Lisas torp sa...

Åh, så ljuvligt med doftviolerna! Vilken bra idé att gräva upp en tuva!!!

Ha en härlig vårdag!
Kram
Lisa

Gypsy Purple sa...

Lovely!!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Ja det var en vacker blomma du valde att gräva upp och ta in!..sen är det ju bara att sätta tillbaka den igen!!..
Såå skönt att ha lite semester..låter underbart att fylla dagarna med just trädgård!!

Ha det så bra!! Kramis Sanne

Anonym sa...

selvklart skal man nyte av naturen inne også:))
deilig bilde!! kram...

LOPPISLIV sa...

Ja nu njuter vi av våren när den är som bäst, underbart!! Ljuvlig bild på söta små violer i terrakotta krukan, så enkelt men ack så vackert! Kram Paula

Home No.1 sa...

Vackert Susanne=) Kram Annica.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack för grattishälsningen och din snälla kommentar. Så fint med violer i kruka, blir liksom lite mer när det är rötter och jordklump med in. Jag ska också gräva lite.
Ha en härlig valborgshelg
Vårkram
AnnaMaria

Tulipa sa...

Vackert...

Älskar det enkla.

Kram Mariette

Pysselpalatset sa...

Tack för att du tog dig tid att bry dig om mig... du ska veta att det värmer. Ser att du haft ett smärre helvete med någon dum person...Det gör mig så illa. Som tur va är de flesta precis som du. Varma raka och ärliga.... Kram Jeanette

OlgaA sa...

Känner igen känslor som du beskriver, Susanne! Jag har bara liten rabatt vid dörren i vår gemensam gård, men jag går mina "rundor" där och tittar efter tulpaner som kommer fram, krokusar som blommar fullt, snödroppar... Sååååå härligt!!!

Ha en underbar Valborg!

kramar Olg@

C. Tvillingmamma sa...

Mmm.så fint,känner för att ta in hela våren i huset jag med! :)

Anci sa...

Hej !
Så underbart !! Både en vacker bild och jättesöta blommor.

Kram
Anci