fredag 10 december 2010

Hårt möter mjukt


Jag har fått frågan hur jag skulle vilja beskriva min inredningsstil ... Och jag kan nog säga att det är en blandning , men väldigt mycket fransk lantstil , blandat med industriell vintage . Jag tycker mycket om att blanda hårt med mjukt . Idag tänkte jag visa det , det lite råa , industriella . Delar av köket speglar just det . Vi har ganska mycket kakel vid spis och vask och där skåpen slutar fram till spisfläkten har vi låtit rören vara fria och synliga . Det är en sådan detalj som jag gillar , som får stå för det lite råa . Men ett och annat julpynt med grankvistar bland grytorna mjukar upp lite :) Önskar er alla en riktigt trevlig och mysig adventshelg , själv ska jag jobba .

Kramar // Susanne ♥

14 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Oj, det var verkligen annorlunda med synliga rör men fint. Passar verkligen till det vita kaklet. Insustriellt med lite mjukare är en fin kombination

Kram Teres

C. Tvillingmamma sa...

Intressanta former och material du fick ihop i en och samma bild! Kul att se dig hos mig igen! Trevlig helg!

emilias gömmor... sa...

Snyggt som bara den!

Kram Mimmi

Maria i Lilla villa vita sa...

Åh, vad jag gillar din sida!
Helt underbar!
Kram Maria

Mitt hvite hus sa...

Kjempefi9nt... liker fliser veldig godt...

og de kremmerhusene var fine..

Klemmer 0))

Fröken Grön sa...

Gillar också blandningen av rufft och ljuvt. (Fast jag har svårt att se charmen i de "bandagerade" rören vi har i taket i källaren, mest ofräscht faktiskt...)
En riktigt skön helg önskar jag dig!
/Anna-Karin

Lisas torp sa...

Ja, i den bilden ryms ju precis det du menar! Så himla snyggt med rören synliga!
Ha en fortsatt skön fredagskväll!
Kram
Lisa

Tulipa sa...

Hej Susanne!

Din stil är kanonsnygg!
Personlig, kvinnlig och lantlig med lite tuffare stuk...

Gillar rören där...vi har också synliga rör i taket i köket, bättre än jag trodde om det...

Kram Mariette

(eddas) sa...

Heisann..
ja synes også det er flott...mykt og røft mot hverandre..slik er mitt hjem..
klem klem

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra beskrivning på din stil, jag gillar allt jag ser hemma hos dig. Jag skulle kalla din stil otroligt smakfullt.
Ha en bra helg trots jobb
Kramar
AnnaMaria

Inspiration i vitt sa...

din stil är helskön och otroligt genomtänkt, jag gillar den såå mycket, alltid så fint hos dig.
Kram på dig/INgela.

Anci sa...

Vad din stil än heter, så gillar jag den. Mycket !

Kram
Anci

STENLYCKA sa...

Godmorgon!
En stor Kram till dig vackra Lucia!!!
Raina

Att vara någons fru sa...

Det är något romantiskt i det där hårdmjuka som är oemotståndligt!

http://attvaranagonsfru.se/