onsdag 8 december 2010

Juligt bord




Jag brukar till varje 1:a advent pynta det gamla franska cafébordet . Med lummer och flaggspel . Men detta året hann jag inte riktigt med , så jag gjorde det idag istället . Och eftersom det blev 14 dagar senare än vanligt , tyckte jag att även tomtarna kunde få titta fram . Idag är det makens födelsedag , så det blir lite presenter , en god middag och ett gott vin därtill . Jag är ledig i morgon , så man kan vara uppe länge och mysa :) Kramar // Susanne ♥

19 kommentarer:

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
så mysigt och juligt!! Ditt flaggspel är helt underbart....är det hemmagjort eller inköpt?

Grattis till maken! Hoppas ni får en fin kväll. Själv ser jag fram emot "Julafton med tjejgänget"
Hälsningar Monica

Marie sa...

Otroligt vackert och inspirerande Susanne, jättefina bilder!

Hoppas maken får en fin födelsedag!

Kram Marie

Alberte sa...

En sann glede!!!!
Gratulerer med mannens fødselsdag.
Adventsklem

Husprojekt Drömhus sa...

ååh så fint det blev!! vad duktig du är! jag har också gjort ett litet julbord i mitt senaste inlägg.. mysigt med minigranar! :) Kram & ha en fortsatt bra dag Tiina

Norregård sa...

Så vackert!!!!!

Grattis till maken;o)
Kram Malin

Designe sa...

så vackert du gjort! älskar flaggspel! Kram :)

Lisas torp sa...

Grattis till maken!
DEt låter härligt med ledighet imorron då...!

Bordet är ju jättevackert och alldeles lagom mycket jul för min smak! Perfekt!
Ha en härlig kväll!
Kram
Lisa

Sussi sa...

Åh! Ett franskt cafébord! Helt i min smak :)
Jättefint Susanne!
Har också plockat fram mina tomtar idag...
Grattis till maken, och ha nu en riktigt mysig kväll!
Kram
Sussi

C. Tvillingmamma sa...

Hoppas ni får en mysig kväll!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till maken, hoppas ni får det mysigt med middan ikväll. Vilket fint bord du har och så fint du julpyntat med flaggor och tomtar. Så skönt och vara ledig imorgon, det skulle jag ha varit också. Men får ta en snabbtur till jobbet på fm i alla fall.
Ha det gott
Varm kram
AnnaMaria
Ps, skönt att paketet kom fram ordentligt

Vintage House sa...

God kväll
Hoppas ni har en mysig kväll och ett grattis till maken din..
Så fint du har gjort det på bordet,ljuvligt!
kram
sandra

Tulipa sa...

Hej Susanne!

vad skönt att veta att man är ledig dagen efter...då är det lite lättare att njuta och koppla av...

Härligt härligt dekorerat!!

Kraam Mariette

Mitt hvite hus sa...

gratulerer til din kjære mann...

håper dere har hatt en fin dag..

så fint bordet er pyn tet...koselig med flaggene da..

nyt kvelden O=)

klemmer

Ett Vitare Hem sa...

Åh så mysigt!!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

LantlivsAnette sa...

Åhhh så underbart fint Julbord..!!! Vad du är duktig på att få till det så där fint..
Och de små nissrna har fått komma fram, såg du hos mig att jag har köpt en stor Nisse till i år..?? Mna är ju såå barnsligt förtjust i de där Nissarna..
Kraaam Anette

Madame Morell sa...

Underbara nissar. ÅÅÅÅ vad jag vill ha sådana. Vilket fint julbord du visar. Grattis till maken.
Kram Jessika

Anonym sa...

hallo! your flags are very beautiful! Why there are only flags of Sweden,Denmark,Finland and Norway? Here, in Italy usually have flags of the World, all the World.. sorry for my english..happy birthday to your husband.Kisses,Kiki

Gela sa...

Hej, hittade nyss in hit kommer gärna igen. Hoppas det är ok att jag lägger till dig bland mina inredningsbloggar som jag följer. Ha en fin helg/Gela

SWEDISH HOUSE sa...

I LOVE the flags you have made ;-)
You are very clever!
Do you have a template for this style of flag or know where I could find one please?
I would like to try and make some of these, I have a stash of some felt squares...
New Year project lol! perhaps ready for Xmas next year.
I wish you and your family
HAPPY NEW YEAR 2011
ETT GOTT NYTT AR
LOVE PEACE enJOY
Julie
x