fredag 13 april 2012

Här är den ......




Min absoluta favoritmöbel just nu , det var den här underbara lilla bakelse som jag var och hämtade hos Gúa . Visst är den fantastisk ? Jag är så väldigt glad för den . Gúa är min allra största inspirationskälla , hon har en alldeles speciell stil som inte påminner eller efterapar någon annans . En egen Gúa stil . Vacker och spännande , där ögat hela tiden upptäcker nya lite oväntade saker . Den kvinnan kan konsten att skapa med ganska små medel . Att hon dessutom är oerhört trevlig och har en ödmjuk inställning gör att man tycker om henne ännu mer .Nu öser jag över beröm , men om ni inte har varit hos Gúa , så måste ni absolut åka dit och uppleva det själv . Ni kan passa på Lördagen den 21 April då hon firar 1-års jubileum med en Brocante i trädgården . Tyvärr kan jag inte själv vara där , eftersom jag firar födelsedag just den dagen.
Vill också passa på att önska en trevlig helg , själv ska jag jobba .
Kramar // Susanne ♥ 
Ps Haha vad skorstenen till kaminen ser sned ut , lutande tornet i Pisa :) Kameran spelar ett spratt .

35 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Vilken stol helt underbar!!!
Får tankarna till Paris!!
Jag har aldrig vart där i den fina butiken, men jag skall ha den i åtanke när jag åker söderöver!
Ha en fin helg
Kramar Kathrine

Norrfrids Eija sa...

Gua är en riktig inredningskonstnär! Har haft turen att få besöka hennes garage och kan säga att det var en oförglömlig upplevelse, som bjöd på överraskning efter överraskning för inredningsögat! Rekommenderas hjärtligt!
Fåtöljen är också riktigt Gua-aktig!

Mariette sa...

Oj vad vacker...
En riktig skönhet!

Visst är det väl härligt när man kan ge varandra beröm och fina välförtjänta ord!

Jag har aldrig besökt henne men av vad jag sett så är det ju något väldigt vackert och speciellt.

Trevlig helg!
Kram Mariette

Rummet för välbefinnande sa...

Ja men jösses! Den är helt underbar!
Goa är sannerligen en konstnär och hon skapar en slags magi i sin lilla värld. När man väl kommit in i garaget vill man aldrig gå ut igen *ler stort*

Jag håller på och kurerar mig nu så att jag är pigg till veckan. Då packar jag bilen full, också åker jag och Mia till Brocanten. Det ska bli så kul och jag hade verkligen sett fram emot att få säga hej till dig. Men, det blir fler tillfällen kan jag tro.

Nu önskar jag dig en riktigt fin helg. Själv ska jag ta och spela lite wordfeud mot en riktigt vass motståndare *ler stort*

Kram från Mia

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

vilken otroligt mysig fotölj förstår att du älskar den. Har hon någon hemsida eller blog denna fantastiska kvinna??
Ha nu en trevlig fredag
kram Gabriella

jona sa...

Susanne! Vad säger man?!
Jag blev så rörd att jag fick blinka många gånger när jag satt och läste.

TACK, TACK, TUSEN TACK!...kära vackra kvinna ❤
Hoppas vi ses snart igen...

Kärlek
//Goa

lisashus sa...

Åååååh, så vacker den är och färgen....! Förstår att du föll - handlöst!
Jag har förstått att Gúa är en fin person - det avspeglar sej i hennes blogg och en egen stil - ja, verkligen och så vacker!
Så fint stolen smälter in hos dej också bland allt det andra, som gjord för dej!
Ha en härlig helg du också!
Kram
Lisa

G:a Affären sa...

Förstår att det är din senaste favorit. En vacker sittmöbel som verkar omfamna den som tar plats.
Gua verkar vara en som går egna vägar och experimenterar på ett lekfullt sätt!
Ha en fin helg.
/Cia

Annes vita rum sa...

Vilken fin blogg du har, jätteroligt o kika in där! Har inte besökt Gua butiken men hört talas om den, måste besöka den något i sommar, Ha en fin helg Anne

Tinas bo sa...

Ja Gua är en konstnär.. :)
Allt hon berör blir bara såå vackert..
En naturbegåvning!! :0)

Vilken helt fantastiskt vacker stol!!!
Nu är jag väldigt avundsjuk.... :)
Vilken skönhet... sååå läcker!!!
Och den passar som ett smäck hos dig!! :0)

ha en underbar helg trots jobb..:)
Kram Tina

Vida sa...

ja herregud vilken läcker skönhet du har lagt beslag på;)) och den passar så bra hos dej...

den där islänska kvinnan ska jag äntligen få besöka på trädgårdsbrocanten;)) och oj vad jag har längtat...för som du säger är hon något alldeles speciell i tanke ord och gärning;))

så synd att jag inte får träffa dej då men det kommer säkert fler tillfällen;))

Vidavärldenkram

Anonym sa...

Мир онлайн игр http://samgalaxy.at.ua/

Fint o Fult sa...

Vilken snygg liten bakelse!
Som en liten soffa för en person i ett underbart tyg...Förstår att du slog till på den :)
Hon verkar ha massor av superfina saker, vad långt bort man känner sig på den här ön ibland, måste planera en sverigesemester snart så jag kan åka runt och besöka alla fina ställen!
Ha en fin helg, även om du skall jobba, kram Monica

Anonym sa...

Hei!

For en utrolig vakker stol, herlig farge og detaljer:) likte den kroken din veldig godt, herlig med bokstaver på veggen:)
Ha en god fredags kveld!

Klem Merete

Norregård sa...

Galet vacker:))
Gúa är även min favorit, har haft glädjen att träffa henne en gång!!
Det är något magiskt med denna kvinna:))

Kram Malin

Evelina sa...

Underbart super-duper-vacker!!!
Å, härliga bilder du visar!
Hoppas du får en bra kväll på jobbet, må så gott, Kram Evelina

Evelina sa...

Underbart super-duper-vacker!!!
Å, härliga bilder du visar!
Hoppas du får en bra kväll på jobbet, må så gott, Kram Evelina

Vintage House sa...

Hej
Fantastiskt vacker och passar perfekt hos dig. Kan inte mer än hålla med dig om Gua fantastisk människa:)
Ha en go helg
Kram
Sandra

STENLYCKA sa...

En snabb titt in till dig goa vän för att önska dig en fin helg.Är på språng denna fredagskväll. Hörs en annan dag!
Kram Raina

Chokladvillan 1910 sa...

Helt underbar ! Det är inte svårt att gilla Gúas saker & blogg ! ;)
Ha en härlig fredag & helg !
Kram Anki

Lina sa...

Wow, vilken läckerbit! Nästan så man vill äta upp den ;o)
Kram Lina

Anna S sa...

En sån fin stol! Jag blir sugen på att göra något liknande. Gùa är duktig.
Fint ni har det hemma också, med kaminen och bokstäverna på väggen.

toves sammensurium sa...

Å himmel,faaaaantastisk!Den var perfekt hos deg,hvilken lykke!!!
Toveklem:)

LissasVita sa...

Nu har jag läst om och sett Guas blogg på flera ställe. Jag ska ta mig dit till hennes ett årsdag. Verkar ju jättespännande....Kramen Lisbeth

Jenny sa...

Underbar stol!!!
Kram Jenny

Anci sa...

Jättefin !
Ja, jag hoppas kunna besöka Gúa någon dag :)

Kram
Anci

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men vilken ljuvlig skapelse, och det är Gúa-stil på den helt klart. En stil som är det finaste man kan ha. Grattis till ett toppenköp.
Ha en bra helg
Kramar
AnnaMaria

LissAnna sa...

Men vilken snygg.:-)
Stina

Marit sa...

Elsker stilen din!! Og stolen er helt fantastisk!:)

Ønsker deg en fin dag!

kråke sa...

Underbart vacker och den gör sig ju så magisk i ditt fantastiska hem:)) Håller med övriga...Gúa är en sagolik inspirationskälla och snart ska jag äntligen få träffa och krama denna mysiga kvinna:))

Kram fina susanne och ha en skön söndag:)

kråke

LOPPISLIV sa...

Vilken charmig bakelse du fyndat :-)) Ja Gua hon är så himla rar, har också träffat henne flera gånger, och vansinnigt duktig på att få till den rätta känslan :-))

Kramisar Paula

Änglarnas hus sa...

MEN guuuuuuuuuu så snygg!! Älskar den färgen!!
Lyckos dig <3

Kram kram Sanne

Inspiration i vitt sa...

jaaa vilken härlig skatt du hittat. Den blir som ett fint smycke i ditt fina hem Susanne. Jag har oxå varit hos Gua och det var en upplevelse jag inte glömmer. Allt var såå underbart och Goa är en oerhört ödmjuk och härlig kvinna. Kram på dig/Ingela.

Anonym sa...

Åhh nu var det ett tag sedan jag tittade in hos dej.Du har såå otroligt fint hos dej och det är en fröjd å kika in på din blogg.
Gua ja det är en otroligt kreativ och en underbar människa.
Fotöljen så himmla vacker....
Tjingeling.Therese (herbretantik.se)

Moa sa...

Vilken underbart ljuvlig stol.. förstår att det är en favorit, så himla vacker. Just den modellen letar jag efter, fick tag på en enklare modell som tröst men jag letar vidare för mina projekt.. =). Grattis i efterskott på din dag.. Moa