torsdag 5 april 2012

Nu är vi snart redo

Det har varit en intensiv tid . Men nu börjar vi bli redo . Utställningen är städad och pyntad . Godiset upphällt och ljusen snart tända . Utanför är blommorna planterade och granen klädd , jo ni läste rätt :) Vi har en gran utanför ingången till utställningen och till varje påsk , blir den klädd med en massa fjädrar och ägg i tenn (julen varar ju till påska) .
Så nu är vi snart redo , inför Konstrundan som drar igång i morgon Långfredag kl 10 .
                                                               *
                     Varmt Välkomna till Böketofta Gamla Skola  Tennsmedjan



Ps eftersom jag har haft fullt upp har jag inte hunnit ta några nya bilder , så ni får hålla till godo med förra årets :) Tack också för alla krya på dig hälsningar , det var inte så farligt , texten skulle läsas med stort mått av ironi , men tack iallafall :)

25 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åhh vad härligt det låter!
Och vilken vackert fågelrede helt underbart!
En riktigt glad påsk till dej!
Kramar Katjrine

LantlivsAnette sa...

Lycka till med konstrundan !! Och glad påsk !!
Kraaam Anette

STENLYCKA sa...

Önskar dig och din man en lyckad utställning! Önskar jag varit där!
Ha en riktig fin Påskhelg!
Kram Raina

MammaElva sa...

Härligt! Har alltid velat köra konstrundan.. men aldrig blivit av.
Nästa år!
Ha en fin dag :)
Kram Elin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den rundan skulle jag gärna åka under påsk, så roligt och titta på din mans tennalster. Vet ju att han gör underbara ringar, och det låter så fint det du dekorerat granen med.
Stor påskkram
AnnaMaria

Chokladvillan 1910 sa...

Vilka superfina bilder på superfina ägg ! Kul att klä granen med fjädrar ;) Lycka till !
Ha en härlig skärtorsdag & påsk !
Kram Anki

lisashus sa...

Ha en riktigt fin och spännande påsk!
Så fint du har pyntat!
Lycka till med utställningen!
kram
Lisa

Marits Hverdagsgleder sa...

Oj, så vakre påskeegg :) spent på bilder av granen :)
Klem

Cat-arzyna sa...

Beautiful decoration.
Happy Easter !

rosenälvorna sa...

Hej, låter som en vacker utställning, ösnkar jag kunde komma :) Och jag står helt klart ut med förra årets bilder, så vackra! Lycka till i morgon och glad påsk//Kram Christina

rosenälvorna sa...

Hej, låter som en vacker utställning, ösnkar jag kunde komma :) Och jag står helt klart ut med förra årets bilder, så vackra! Lycka till i morgon och glad påsk//Kram Christina

All Seasons sa...

What a wonderful Eaters eggs!
Have a lovely Easter weekend, enjoy..

Hugs,
Patricia

Ett Vitare Hem sa...

Ösnkar att ni får många besökare och en underbar påskhelg!
Kram/Lena

Änglarnas hus sa...

Låter hääärligt med påskgran tycker jag..man måste våga bryta lite mot det vanliga!!

lycka till i helgen och ha en riktigt fin påsk!! Kram kram //Sanne

Änglaskåp sa...

Väldigt vacker blogg...lägger till dig inne hos mig.Önskar dig en Glad Påsk.Mvh Kicki

Evelina sa...

Julen varar enda till påska! Så sant så, det var därför som jag tog ner två "ljusklot" från i julas idag... ;)
(i ärlighetensnamn hade jag glömt dem... man blir lite "hemmablind" ibland!)
Glá påsk på dig! Kram Evelina

LOPPISLIV sa...

Ohhh ni är med i konstrundan, vad roligt!! Längesedan jag åkte på det, nästan så man får lust att ta en runda neråt :-)) GLAD PÅSK!
Kram Paula

Vintage House sa...

All lycka till med konstrundan:)

önskar dig en GLAD PÅSK!
KRAM
Sandra

Norregård sa...

Hade jag inte haft så långt skulle jag kikat förbi:))

Lycka till & Glad Påsk!!
Varm Karm Malin

Tinas bo sa...

Vilket underbart äggbo!!!

Ha en underbar påskhelg med masor av besökare!! :0)

Kram Tina

Millygarden sa...

Kikar in och önskar glada påsk!
Kram marina

kråke sa...

Härligt! Kram fina och glad påsk:))

Kråke

Anonym sa...

Hei!

For noen vakre påske egg:) helt nydelig!
Fortsatt god påske!

Klem Merete

Anonym sa...

Åh så ljuvligt!

Önskar er en riktig mysig påsk o lycka till med konst rundan.

Kram Marie

john sa...

Oh sounds very exciting ! and your nest photo is just lovely! Happy Easter ! Gail x