fredag 9 december 2011

Granen är på plats



I år tog vi in granen tidigt , så tidiga har vi nog aldrig varit , men jag tyckte det var trevligt att få in den till makens födelsedag och till tjejträffen . Årets gran är stor och hög , jag har stammat upp den ganska rejält , för det gillar jag . Satte den i den stora zinktunnan och täckte julgransfoten med linnetyg , den är ganska sparsamt klädd , men jag tycker det räcker så . Nedanför lade jag dom grenar som jag sågade av och dekorerade med gamla skridskor en stjärna och en gammal lykta . Där har ni mitt bidrag till årets gran :)
Vilken kväll vi hade igår !!! Vi hade så trevligt och kul , jag hade ont i magen och käkarna av allt skrattandet , maken njöt av att få laga mat och han hade också en vän här , så dom hjälptes åt . Kul när det blir en så lyckad kväll och en kväll som man kan leva länge på .
Nu vill jag önska er alla en riktigt mysig Fredag ! Kramar // Susanne ♥

24 kommentarer:

kråke sa...

Vilken härligt vacker gran och det låter verkligen som ni
hade en toppenkväll:))

Kram du goa och ha en härlig helg:))

Kråke

Unknown sa...

Så fin, skulle vilja ha likadant. Får se om jag får med mina små barn.....

Kram Anna

Mariette sa...

Man allvarligt Susanne, hur fint var inte detta?!!!!

Oj så otroligt tjusigt!!
Underbart!

Kram Mariette

Vintage House sa...

Hej
Så läckert gillar precis som du att kapa de nederste grenarna...
ha nu en mysig fredag trots regn och blåst...
kram
sandra

Vida sa...

men så himla vackert...både granen och hela bilden..kanon;)

härligt att träffa vänner och ha en sådan kväll som du haft;)) lycka på hög nivå;) inte fel att ha egen kock heller...;)

Vidakramkram

emilias gömmor... sa...

En heeeeelt underbar julgran!!!
Låter som att ni har haft det väldigt roligt:)) Härligt! Innan jag kan ta in en gran, måste två supertunga arkivskåp upp på ovanvåningen, för att ge plats till den...Blir liksom jobbigare direkt.

Kraaam Mimmi

Johanna sa...

Vilken underbar gran! Du har dte så fint.

Får man fråga vart du har köpt "krukan" till granen?, har sett en likadan innan och tycker den är så fin!

Ha en fin helg!

Kram Johanna

Fågel Blå sa...

Hej Sussanne!
Så underbart Vacker jag smälter!!!
Suck vad fint!
Hoppas din helg blir fin!
Kramar Kathrine

lisashus sa...

Vilken jättevacker gran och precis lagom mycket och vackert pynt dessutom!

Förstår att ni hade trevligt och med hjälp i köket dessutom! Härligt!
Ha en härlig fredagskväll!
Kramar
Lisa

Tinas bo sa...

Suuupervacker gran!!
Och så vackert runt omkring!
Sååååå himla vackert!!!

vad kul att ni hade så roligt!!
ja det är sånt som lyser upp vardagen! :)

ha en mysig kväll du/ni oxå!
Kraaaam Tina

idémakeriet sa...

Härligt att ni har haft det så mysigt igår, som du säger det lever man länge på.
Fin din julgran blev, jag tycker också om när den är naken på undersidan.
Mys på Susanne
Kram Gerda

LantlivsAnette sa...

Nämen gud vilken fin gran alltså..sååå fin..och vad roligt att du hade en lyckad kväll med dina kompisar !! Jag skulle behöva det jag också...har det ganska kämpigt på jobbet med en medarbetare...vet inte hur länge till jag ska orka..livet är hårt, man får ju hoppas att allt har en mening..men så känns det inte nu...
Kraaam Anette

LOPPISLIV sa...

Låter som ni hade en toppenkväll, sånt lever man länge på, god mat i goda vänners sällskap och många goa skratt...Underbart!!

Vilken fin gran, enkel och lagom stor!! Gillar dina ljusstjärnor som lyser upp så vackert, såna måste jag försöka hitta :-)

Fin kväll till dig //Paula

lotta sa...

Jag gillar verkligen din gran. Nu blev jag frestad att ta in den lite tidigt också. Vackert med zinkhinken också!! Jag håller med det finns inget bättre än att träffa goda vänner! Ha en fin helg! Kram Lotta

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Vilken söt gran, Susanne :)

Ha en trevlig adventshelg!

Kram från Australien♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin kväll ni fick, och härligt för dina gäster och få se granen. En sån tät fin ska jag snart försöka hitta också, superfint!
Kramar
AnnaMaria

Norregård sa...

Galet vackert Vännen......
Jag njuter alltid av din bilder:))

Kram Malin

Norrfrids Eija sa...

Bloggvärldens vackraste julgran! Otroligt smakfullt dekorerad också!
Ha en trevlig kväll!
Eija

Kristina sa...

Men så fin gran! Gillar också att stamma upp granen en bit!
Så fint med det "överblivna" riset nedanför!
Ha en fortsatt fin helg!

Vardaxlyx sa...

JÄTTE fin gran! Kramkram

Ardisia sa...

Hej där!
tack för titten & kommentaren hos mig, hit var det roligt att hitta! Så fint ni har det. Har för mig att jag har läst om er på nån tidning förra året, stämmer det kanske?

Jag klädde också en gran i verandan igår. Vi har som tradition att inte ta in granen förrans på doppardan, men nu tjuvstartade jag lite iom att vi kommer att vara bortresta själva julhelgen.
Jättefin gran & allt runtomkring! I like!

Ha en mysig tredje advent,
kram
Mia

Anci sa...

Härligt !! Och en väldigt fin gran har du.

Kram
Anci

Landbohaven sa...

Smukt juletræ.
Tak for kigget.

diana sa...

Hej
Er helt vildt med dit blog, prises den stil som jeg elsker, alt hos jer er meget stilfuldt og smukt, glæder mig til at se kommende blog fra jer.
Held lukke !!
Diana