onsdag 12 maj 2010

Bilder från hallen




Ett av rummen som vi har renoverat i huset , är hallen . Vi rev ner en vägg och fick då en dubbelt så stor hall . Tidigare var det verkligen en trång , ogästvänlig plats , och inte så trevligt att mötas av , det första man såg när man kom hit . Vi tog fram den gamla pärlsponten som låg gömd därunder . Målade den ljusgrå och putsade väggarna . Maken och jag ägnade några sommardagar åt att måla golvet rutigt , ett väldigt jobb ,men väl värt det . Vi är så nöjda med resultatet , och fick precis den välkomnande entré , som vi drömde om .

38 kommentarer:

Rosengårdens Inredning sa...

Hej Susanne!
Er hall är helt underbar, ni har verkligen gjort ett bra jobb ihop :)

Trevlig helg/ Kram Malin

Hilde Heimdal sa...

åååå sååå fiiint <:))))))))

Vit som snö sa...

Så fin hall!!!
Och både kandelaber o paraplyställ...vackra!!!
Ha en mysig helg! Kram Cilla

Ellinor sa...

Vackert o Mysigt
Ellinors Hus

[ c o y o t e ] sa...

Wow! men du vilken fin hall! Pampig.. Såå härligt golv.. Det tycker jag med.. att dom timmarna ni ägnade åt golvet var väl värda..
Snyggt!

♥Mia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättesnyggt! vilken rymd i hallen...
Kram
Marie

Tulipa sa...

Det är sååå fint!! Jag älskar golvet!! Vill ha känsla direkt när man ser det!

Kram Mariette

hagagården sa...

Underbart fin hall!!!
kram o ha en fin dag.
ninni

hemtrevnad marie sa...

Å, så vackert!!
Är såå sugen på att måla vårt grå golv i rutigt, det var tänkt när vi flyttade in men tiden täckte inte till, det får väl bli när man inte har barn och hundar springande jämt, hihi!
kram på dig

Nina sa...

Fantastiskt fint!
Vad jag uppskattar människor som tar an ett sånt arbete som att måla golv! Vilket underbart resultat!!!

Galleri Hönshuset sa...

Så fint! Skulle vilja ha ett sånt golv i köket =) få se om man orkar måla...

ha det gott. Kram Pirre

Lisas torp sa...

Er hall är verkligen jättefin med alla detaljer och passar säkert perfekt till ert hus dessutom!
Golvet är sååååå läckert!
Ha nu en riktigt härlig helg!
Kram
Lisa

Penseldraget sa...

Helt fantastiskt fint har ni gjort...golvet är så snyggt =) ha en skön helg
kram pia

Goa sa...

Det är så vacket Susanne! Så vackert att ajg känner hur hjärtat nästan spricker!

Och när jag läste ditt förra inlägg, kände jag likadant. Fast av ledsamhet. Fy att någon är så feg och ond mot dig. Jag blir alldeles matt och vill bara ge dig Skånes största styrkekram!
Tvivla aldrig på dig eller ert fina liv. Håll den onda avundsjukan utanför. Det klarar du!
KRAAAAAAAAAAAM...

Vardags-mirakel sa...

Så fint! Förstår att ni trivs, kram Eva.

Vintage sa...

Underbart vackert i er hall! Kramar susanne

Anci sa...

Hej !
En underbar hall ! Den ser både välkomnande och vacker ut. Ni har lyckats väl.

Kram
Anci

Kari sa...

For en herlig hall! Det må ha vært en tålmodighetsprøve å male gulvet, men det ble utrolig flott.

Kari :-)

n o r d i n g å r d e n sa...

Makalöst vacker hall! Vilket jobb men oj va fint det blev! Snyggt rutigt golv, hatthylla och vilken vacker o häftig kandelaber!!! Mari.

LantlivsAnette sa...

Åhhh himmel vad fin hall ni har, en riktig dröm !!
Kraaam Anette

Norregård sa...

Förstår att Ni är nöjda!!! Så snyggt;o)

Hoppas allt är bra med Dig!!
Kram Malin

Vintage House sa...

Åh så snyggt ni ska verkligen vara nöjda:)
golvet är gudomligt...
Ha en härlig helg!
kram
sandra

hemma hos lilla mej sa...

Wow vad snyggt ni har gjort.Det ska ni ju verkligen vara nöjda över.<<Bara så snyggt.Härlig kandelaber bara så snygg.Önskar dej en skön kväll Kramar Rita ♥

Millas hem sa...

Jag bara älskar er vackra hall! Det är helt klart att man som gäst i er hem får en dos av full kreativitet och god smak när man stiger över tröskeln där!
Underbart arbete av dig och maken!

Fin dag önskar jag dig!

Kram Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En sån vacker hall, mycket inbjudande. Hatthyllan och golvet är så jättefint. Och den stora kandelabern du har på golvet, supersnyggt.
Önskar dig en fin långhelg
Varm kram
AnnaMaria

LOPPISLIV sa...

Vansinnigt vackert i er hall!! En riktig dröm..Måste vara ljuvligt att stiga in hos er och mötas av denna vackra miljön. Sen tycker jag mormorskoftan som hänger där i puderrosa är väldans fin också!! Kan kanske bero på att jag har en exakt likadan hängandes i min hall...hihihi :-)Har knappt haft min ännu eftersom det är så himla kallt ute ännu. Vi får hoppas värmen kommer snart. Ha en finfin dag. Kramis Paula

C De-sign sa...

Oj så fint.....vilken välkomnande hall! Önskar dig en skön helg! Kram fr C

[ c o y o t e ] sa...

Hej igen.. Svar på frågan om tomaterna.. Köpte dom i små plantor.. Och dom har växt enormt.. Hoppas bara att det blir skörd på dom nu när jag kommit såhär långt..

Kram på dig!

Anna-Malin sa...

vilken FANTASTISK hall!! jag kan tro att det känns bra! golvet var riktigt fint!

fin kofta också :) Jag sålde min igår, nu tror jag att jag ångrar mig. men det är så dags...

ha det gott!

kram
a-m

Marie sa...

Eran hall är helt underbart vacker Susanne, ser verkligen välkomnande ut!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Annette sa...

Jamen, hvor er det dog smukt, Susanne.
Bare helt perfekt.

In my house sa...

Så snyggt vännen, älskar golvet, svart och vitt blir man aldrig trött på =)=)

Kram josse

Inspiration i vitt sa...

Åååååå Susanne ditt hem är som taget från den finaste finaste inredningstidning, jag njuter varje ögonblick.
Kram på dig/Ingela.

A House With A View sa...

Verkligen jättefin hall, tycker det är så fint med det rutiga golvet i hop med pärlspont!

Kramizar aka

Änglarnas hus sa...

Wow!! vilken hall jag skulle fastna där och bara stå och gapa!..men jag misstänker att resten av huset är precis lika smakfullt inrett!!

Ha en härlig helg!! Kramis Sanne!

Nina`s Lantliga med Pamp sa...

Pling plong i stugan.
Men oj så fint det blev. Vad bra att ni tog den tiden till golvet. Väldigt orginellt :)) Och den söta rosa kappan som hängde på sitt rätta ställe.
Jag blev riktigt förtjust i paraplystället.
Ha en kanon helg.
Kram, Nina

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Tack för din snälla kommentar. Oj vilken inspirerande blogg du har. Jag återkommer gärna!
Kram Anette

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fin eran hall är, här är det operation att måla om hallen har man vitt så har man. 4trollungar gör att det slits lite mer än vanligt. Ha en bra dag.
Kram Theres