måndag 10 maj 2010

Polisanmält


Nu får det vara nog !! Efter att jag upptäckt flera anonyma kommentarer , och som är klassade som rent förtal , har jag idag vidtagit åtgärder och gjort en polisanmälan . Otäcka personliga påhopp , av någon som vet vem vi är . Jag vill också att det blir en diskussion kring det , är det ok att via nätet skriva vad som helst , och ha möjlighet att gömma sig , genom att kunna vara anonym ?? Jag tycker inte det , även om jag har en blogg som är öppen och tillgänglig för alla , så kan jag inte tycka att det är ok . Just också för att alla kan läsa , blir det klassat som förtal , i mening att smutskasta mig och min familj . . Tänk att den här människan , som tydligen inte har förmågan att skapa sig ett eget liv , måste lägga massor med energi , på att vara bitter och avundsjuk . Kan egentligen inte annat än ömka och tycka synd om dig ! Men kan inte förstå, om du mår så dåligt av att läsa min blogg , läsa om vårt liv , om det stör dig så , varför går du då in och läser den ?? varför utsätter du dig själv för detta ??? Sök hjälp , du behöver det !

Till er andra gulliga seriösa bloggläsare , vill jag bara säga , att jag är ledsen för att ni skall behöva läsa allt detta tråkiga och alla dessa osanningar . Kramar till er ♥

45 kommentarer:

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Helt rätt Susanne! Skulle också beslutat mig för att anmäla.
Kämpa på vännen!
Kramar Camilla

(eddas) sa...

huff da..dette er ikke mye hyggelig...hva er det som er galt med folk??bare misunnelse er det nok...leit for deg synes jeg...
det skulle ikke være mulig og legge igjen anonyme kommentarer .... det er fryktelig feigt gjort...
håper de får tak i den som har lagt de igjen...
ønsker deg ellers en god dag....og ikke la det gå for mye innpå deg...det er det ikke verdt...
masse goe eddaKlemmer til deg...

Nina sa...

Det var rätt gjort! Det är bäst att sätta stopp för sånt genast och inte låta såna fega skitar ta kål på nåt så fint som bloggvärlden.

Avundsjuka är mycket giftigt! Nej usch vad arg jag blir!

Många varma kramar.
Nina

Camilla Alvén sa...

Jag tycker att du har gjort rätt som polisanmält, hoppas bara att polisen tar det på allvar och sätter fast personen som trakasserar dig.

Stor kram

Anonym sa...

Hej! Vilken härlig blogg du har och vilket vackert hus ni bor i. Hit kikar jag gärna in igen. Tråkigt med anonyma elaka kommentarer. Fegt av den som skriver dom. /Sofia

Vit som snö sa...

Du har iallafall mitt fulla stöd! Sånt ska ingen behöva finna sej i.
Man undrar vad någon kan se för nöje i att göra något sånt, gillar man inte en sak borde man väl hålla sej därifrån kan man tycka.
Jag hoppas att det ordnar upp sej för jag vill att du fortsätter att glädja oss med din fina blogg!
Kram Cilla

emilias gömmor... sa...

Ja det är rätt gjort av dig! Jädranas fegisar!
Ingen behöver utstå något sådant.
Tänker på dig!

Kram Mimmi

Marie - Systrarna sa...

Helt rätt agerat, hoppas ni får hjälp att få ett stopp på det!
Vill ju inte att du ska sluta blogga!!
Stor kram/Marie

Unknown sa...

Helt rätt gjort! Hoppas ni får veta vem det är. Ta hand om dig!
Kram Anna

Lisas torp sa...

Jag tycker du har gjort helt rätt, men kan också tycka att det är för trist och riktigt dåligt av s.k. anonyma att bete sej så!

Hoppas att du får ett slut på trakasserierna!
Kramar
LIsa

Tulipa sa...

Hej!
Stå på dig!
Gå med huvudet högt och låt inte den "stackars" människan göra ditt liv ledset!

Bittra avundsjuka människor mår bara sämst själva!

Tycker så synd om er som drabbats av detta, hoppas allt blir bättre nu!

Stor kram Mariette

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Bra gjort Susanne , "folk" ska inte kunna beté sig hur som helst !
Hoppas att de får tag i dom/den skyldiga !!
Dom borde skaffa sig ett eget liv kan man tycka!
Alla mina styrkekramar och sympatier !
Lotta

Sussi sa...

Bra gjort! Stå på dig, du gjorde helt rätt!
Man kan inte låta bli att undra vad det kan vara för en människa som har såna problem att han/hon beter sig på det viset!

Stor kram
Sussi

Vintage sa...

Så läbbigt,någon som vet vilka ni är!Jag tycker att du gör helt rätt.Kramar susanne

Norregård sa...

Hej!!!
Visst går det väl att spåra??? Hoppas att polisen tar det på allvar och sätter dit den odrägliga människan....Säger som du, det är tragiskt och synd personen egentligen...Du har en underbar familj och massor av bloggvänner!!


Kram Kram Malin

Anne-Lie sa...

Helt rätt!!!Stå på dig,för gör inte du det ,då ställer sig någon annan där!!!
Nej man ska inte få bete sig hur som helst,och det gäller både nätet och i verkliga livet!!!Har själv drabbats av en""vän""som gjorde precis samma sak,men då per telefon!!Ringde runt och pratade skit om mig och min sambo,bl.a till några av mina kunder som hon aldrig ens träffat!!!!Funderade också på polisanmälan,men valde att låta bli då jag inte hade orken!!!Så kör hårt!!!!!
Tusen kramar från mig och du har en underbar blogg!!!Tvivla aldrig på det!!
Anne-Lie

Unknown sa...

Jag tycker att du gör rätt, låter otäckt att den/dom känner till dig och din familj.
Du har mitt fulla stöd!
Kram

johanna sa...

Hej
Helt rätt sussane! Jag vet inte vad de skrivit till dig men försök att inte låta det ta på dig utan sug i dig allt positivt här...fruktansvärt att nån kan hålla på så!!!Jag tycker du verkar vara en varm och härlig människa! så stå på dig...
Stoooooor kraaaaaam

hemma hos lilla mej sa...

Bra gjort !!!Du har mitt fulla stöd.Ingen ska behöva utsettas för det.Tänker på dej och kämpa på vännen Kramar Rita ♥

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej!
Jag har läst din blogg ett tag nu men inte kommenterat, men jag ville bara skriva och säga att det är verkligen trist det som har hänt er och att det var helt rätt att polisanmäla! Hoppas att påhoppen slutar nu och att vi kan få fortsätta att njuta av din underbara blogg!
Många kramar Maria

Brocante sa...

Det var rett av deg å anmelde det. Håper de gjør noe med saken.

hagagården sa...

Hej
Du gör helt rätt i att anmäla det,man kan inte få bete sig hur illa som hällst mot folk,så stå på dig du,man undrar hur dom årkar vara så negativ.
Kram o ha en fin kväll.
ninni

Vintage House sa...

Ett hel rätt beslut, förstår inte att människor vill förstöra så mycket för andra.
Du är en go och härliga människa men fy vad jobbigt för er.
Hoppas att det ordnar upp sig snart...
kram
sandra

n o r d i n g å r d e n sa...

Tänk att folk kan bli så avundsjuka att de inte kan uppföra sig som folk i allmänhet! SJUKLIGT beteende! Och fräckt! Synd att de inte förstår att de visar så TYDLIGT att de är krakar! Bra att du anmälde, men det är ju förjävligt att det ska behöva förekomma...gillar man inte det man ser ska man inte besöka dennes blog. Enkelt.Jag har varit med om snarlikt. Man kan kanske tom misstänka ngn i bekantskapskretsen. Så otroligt beklagligt, att de har ett sådant torftigt liv själva... Lycka till & fortsätt blogga för allt i världen! Mari.

where the forest end... sa...

Helt rätt gjort!

Folk har så svårt att förstå att "internet" också är verklighet.. Det som sägs över ett tangentbord sägs på riktigt. Inget man kan gömma sig bakom!

Problemet ligger hos den människan. Men det vet du ju redan!

Lantliv sa...

Hej Gumman,
helt rätt,nu får det vara nog och Ni markerar det,bra!!....kan man inte spåra IP-adressen!? Någon som Ni känner...fy så obehagligt! Hoppas verkligen polisen hjälper Er att spåra...tragiska människa som inte unnar Er allt gott!
Kramis Anne-Lee

Galleri Hönshuset sa...

Hej
Helt rätt! Hoppas du får veta vem den stackars saten är så du får lite lugn och ro och tycker att det är kul o fortsätta att blogga.

Det sorliga med såna här grejer är ju att det oftast är nån som känner en, som lämnar meddelanden...avundsjuka är hemskt för det förstör så mycket för så många...

Ha det gott och du, jag bara älskar dina bilder och ert fantastiska hem =)

Kram Pirre

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Säger som Skalle-Per, har man fått löss i pälsen får man göra sig av med dom. Har letat efter kommentarerna, förstår att du tagit bort dom. Man kanske inte skulle ha den funktionen, men då stuper ju idén med att alla ska kunna skicka en hälsning. Hoppas polisen tar detta på allvar, detta spårar dom lätt om dom vill. Håller med föregående skrivare, det är ofta någon nära...
Det är såna här gånger jag önskar jag hade mer datakunskap, hoppas hoppas nu du får hjälp.
Var rädd om dig vännen
Styrkekram
AnnaMaria

Unknown sa...

Du har gjort det enda rätta och jag tycker som du att det måste bli en öppen diskussion om detta, det är många som råkar ut för samma sak som du gjort.
Stor kram

[ c o y o t e ] sa...

Japp! Helt rätt! Hade jag med gjort...

♥Mia

Penseldraget sa...

instämmer med alla andra ...bra gjort och stå på dig vännen du har mycke stöd bland oss bloggare =) kramar pia

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Vad bra att du polisanmält!

Stå på dig

Kram madde

Home No.1 sa...

Hej bra gjort att polisanmäla =)
Vilka tokar det finns...bra att du står på dig!
Snyggt skåp i tidigare inlägg, jag skulle nog vänta med målning känna in och låta det mogna fram så du inte ångrar dig!
ocvh du Susanne vi bloggare är med dig i detta!
Tack för en jättefin blogg vännen! Kram Annica.

C. Tvillingmamma sa...

Jag fick själv mina första otrevliga kommentarer ganska nyligen,jag vet ju vem det är...avund och att försöka skada för att man själv går vidare i livet,ja de e jätte tragiskt och tråkigt att man ger sig på andra. Jag kan bara säga att jag förstår dig så väl,samtidigt ge inte någon av din dyra tid,bra att du polisanmält detta. Släpp de nu och låt oss andra som faktiskt tycker om de d visar här få lysa över de mörka fläckarna. De kommer alltid finnas avund och svartsjuka.

Jag försöker bara se förbi och ta till mig av alla de omtänksamma och fina personer som finns runt om. Jag tycker all kritik är riktig så länge man inte märker att de lyser igenom av något helt annat,som att man faktiskt bara vill såra eller som du säger tala illa om någon.

Stå på dig,var stark,och jag håller med,de personer som inte tycker om att läsa en viss blogg,ska göra de enda riktiga och låta bli!

KRAM

Annette sa...

Du har gjort det rigtige i at politianmelde.
Det må da være en syg person, der kan finde på den slags. I hvert fald er det en KUJON, der skriver til dig, når vedkommende ikke tør opgive sin anonymitet, føj.
Jeg håber ikke, at du finder på at lukke din smukke blog.

Marias gamla saker o sånt sa...

Hej!
Jättebra att du polisanmäler...tycker det är det enda rätta. Inte kul o bli påhoppad av helt främmande person som tror att den tydligen känner dig bättre än du själv gör.

Men stå på dig...och låt inte någon sån idiot förstöra ditt trevliga o fina bloggande. Det är ju ditt liv!

Lycka till...o hoppas de får tag på den skyldiga!
KRAM Maria

livet på myra sa...

Va arg jag blir!! Vilka jävla idioter! Tror det är stackars människor som är avundsjuka och inte har något eget liv men så jävla fegt, GRRR

Hoppas de tar din polisanmälan på allvar!!!

Jessica

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hejsan usch såå trist med såna där personer.. du har gjort helt rätt håller m dig fullständigt.. massa kramar sussie hoppas de löser sig

Marie sa...

Vilka elaka och avundsjuka människor det finns. Tycker du gör helt rätt som anmäler, hoppas att allt ordnar sig!

Många styrkekramar till dig!

Marie

Katarina Wettermark sa...

Det är ju förfärligt hur någon kan göra så, människan kan ju inte vara frisk. Bra att du har polisanmält! Ha en skön Kristihimmelfärdshelg! Energikram Katta

Noamaja sa...

Så oerhört tråkigt att höra! En skam i den annars så fina bloggvärlden! En klar baksida med Internet och möjligheten att vara anonym. Jag hoppas verkligen att du slipper detta nu!

Kram!!!
A

Michelle´s Passion sa...

Usch så tråkigt för dig, att folk inte kan sköta sig själva...en trogen läsare av din bligg..Kram Michelle

azalean sa...

Du har just hamnat på min favoritblogglista! Du har en så fin och trevlig blogg.
Så de måste vara ren avundsjuka om de är någon som skriver dumma saker, tyvärr är de väl svårt att få bukt med.
Kram Anita

Lily of the valley sa...

Vilka människor det finns :-((
Att de orkar!
Bra att du polisanmäler!!
Kram Lily

muslimah sa...

du och alla andra kan själva spåra IP adresser. kolla in på www.susnet.se och gå in på tjänster. så lägger man till det i sin blogg!
även om polisen inte kan göra ngt så kan du själv ta reda på vem denna person är och lägga en påse med hundskit i deras brevlåda : )