tisdag 18 maj 2010

Maja och Fru Månsson


Detta är våra katters absoluta favoritplats . Där är varmt och gott , ovanför elementet och dom har fri utsikt över vad som händer . Fru Månsson hette från början Måns , men fick byta namn när vi upptäckte att han var en hon . Idag är jag ledig , jobbhelgen är avklarad , så idag har jag planer på att köra ett lass till tippen , och efter det förhoppningsvis kunna tillbringa eftermiddagen i trädgården . Fick en knöl med rabarber av en arbetskamrat , som måste ner i jorden . Håller tummarna för att den tar sig och ger oss rabarber i många år framöver . Önskar er alla en bra dag // Susanne ♥

26 kommentarer:

Lisas torp sa...

Jag kan verkligen förstå att det är en favoritplats, dessutom en djup och bra fönsternisch - perfekt för små katter!

Vilken vacker bild det blev dessutom - det visste de säkert också!:-)

Lycka till med rabarberna!
Kram
Lisa

Rosengårdens Inredning sa...

Hej Susanne!
Wow, vilken fin kyrkoljusstake du har i fönstret... Och skåpet i förra inlägget blev ju fint med vit färg och så verkligt du shabbat det...

Ha det gott/ Kramar från Malin

emilias gömmor... sa...

Kan förstå att dom gillar att gosa där! Ha en trevlig em i trädgården! Det ska jag ha! Imorgon får vi 20-25 grader, då blir det solning minsann!

Kram på dig, kära du!

Mimmi

Lantliga drömmar sa...

Vilka fina katter ! Här har det flödat av sol och vit målarfärg ;-) Nilla

Marias gamla saker o sånt sa...

Hej!
Åh va fint skåpet blev i den vita färgen...verkligen kanon!Helt rätt tycker ja!

Jättefina kissar du har...ja bara älskar katter, har själv 2 stycken.Gördis o Tösa.
De har också ett av sina favoritställen i vårt vardgasrumsfönster. Där ser de bra o sen är det ju förstås som du sa värmen från elementet som lockar.

Tror säkert du får rabarberna till o gå..de brukar va lättskötta...men ett tips är o lägga hästgödsel runt dem tidigt på våren. Då växer de så det knakar. Lycka till!

Kram Maria

Vintage sa...

En underbar plats,förstår kissarna precis! Ljusstaken är bara såå fin...Kramar Susanne

Nina sa...

Katter kan konsten att njuta. Underbar bild, stämningen är lugn och varm, just så som jag alltid tänkt mej att det är hos er.
Kram!

hemma hos lilla mej sa...

Vad mysigt dom har det där.Underbar kykoljusstake.Önskar dej en fin kväll Kramar Rita ♥

Anci sa...

Det är både en väldigt bra bild, fina katter och en glimt av ett vackert hem !

Kram
Anci

[ c o y o t e ] sa...

Vacker hemtrevlig bild !

Erikshjälpen kommer på torsdag till mig och hämtar ett stort lass. Ska bli såå skönt!
Och imorgon ska jag åka till trädgårdshandlarn.. Rabarber har jag och nu även blåbär..
Hoppas du med kan skörda rabarber i många år framöver nu ; )

♥Mia

Vintage House sa...

Förstår att det är en favoritplast den ljusstaken är ju bara helt fantastisk.
vill oxå har rabarber så se om jag kan få till något
kram
sandra

signerat 71 sa...

Hej,
Hoppas du får mkt rabarber framöver. Längtar efter rabarberpaj medjordgubbar och vaniljgrädde - Mums!Kram J

. sa...

Söta misar...Maken tål inte katt, lite sorgligt. Hade gärna haft annars...

Norregård sa...

Vilka sötnosar!!!
Underbar ljusstake;o)

Kram Malin

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Har precis mumsat i mej en bit rabarberkaka , inte bra , men gott ;-)
Så jag hoppas verkligen din knöl tar sig , man kan ju göra så mycket gott med dom .
Vilken fin bild på dina katter , vem skulle inte trivas där !
Ha det gott !
Kram/Lotta

Sussi sa...

Oj vilken fin ljusstake.....och vilka söta katter....och vilken fin bild det blev!!

Kram
Sussi

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men vilka godingar!!!! Fru Månsson , vilket häftigt namn och bra idé efter könsbytet: ) Vår Oskaria hette Oskar, för 18 år sedan, då vi trodde att hon var en han.....

Vacker bild och tjusigt fönster,och ursnygg ljusstake! Förstår att de ligger där, katter har stil o smak!! Mari.

Vit som snö sa...

Vilka fönsterprydnader ni har! Vackra!!!
Jodå, det verkar som att älven håller sej i sin fåra... tack o lov! Men det är ju så hett här o längre norrut så visst blir det mycket på en gång!
Kram Cilla

OlgaA sa...

Fina katter och fint ljusstacke!!

Passar på sin plats ;)

kram, Olg@

Katarina Wettermark sa...

Söta namn till söta katter och en ljuvlig ljusstake! Ha en bra vecka! Katta

Skogslyckan sa...

Vad kul att du tittade in till mig så jag hittade dig. Underbart det jag sett så här långt! Vilken ljusstake..wow!! Nu skall jag titta vidare i din blogg...
Kram Pia

lottens vita och gröna sa...

hej vännen, guuuuuuuuuu så vackra inlägg susanne, din hall guuuu och ditt skåp, du gjorde rätt sååå fint, linne färgen är mycket vacker!! sen morrar jag med dig, vad är det för människa som vill dig du fina illa, ofattbart och kymigt! jag tycker att om man står för vem man är så kan man få tycka, att vara elak är inte kontruktivt så det är det man vill så är dom kommentarerna helt onödiga!
må väl goa susanne, varmkram lotten

Penseldraget sa...

Så gulligt foto och vem skulle inte trivas där =) ljusstaken är så vacker...önskar dig en skön helg
kram pia

Tulipa sa...

De vill sitta tillsammans..? Det vill inte våra två katter. Kommer den yngste och försöker vara i samma sofffa tex som den andre så blir det kiv, eller så bara pyser hon...

Tjusig inramning till den fantastiska ljusstaken!

Trevlig pingst!

Kram mariette

Vintage sa...

Ok då skickar jag den.Ska kolla frakten Kramar Susanne

Home Style by U . A sa...

Hallo,
sehr schönes Bild
Ursula