måndag 3 maj 2010

Tallriks/bokhylla


Något annat som också bara blivit liggande , är den här gamla tallrikshyllan . Köpt på loppis för 20 kr , för ca ett år sedan . Då var den mörk brun och inte så fin , nu har jag äntligen tagit mig i kragen och målat den , och maken satte upp den . Den både pryder sin plats och har en funktion , där den hänger i köket . Vi förvarar en del av dom kokböcker däri , som vi just nu tittar mest i . Vi är båda väldigt förtjusta i att titta i och läsa kokböcker , och köper ständigt nya . Att hitta nya recept , kanske göra om dom lite , tillaga och njuta . Det är en del av livets glädjeämnen . // Susanne ♥

25 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Underbar tallrikshylla. Jag har också mina till böcker och inredningstidningar.
He en bra vecka!

Kram Mimmi

fyra vindar sa...

visst e tallrikshyllor helt utmärkta att förvara böcker i..på så sätt får man ju njuta av alla härliga framsidor..som annars inte syns i en vanlig bokhylla..så passens bra!! din hylla va finfin!!
ha d godis..
miss sophie

Vit som snö sa...

Det intresset delar jag med dej, det finns såå mycket fina kokböcker!
Men tänk att den hyllan blev liggande, tur att du satte upp den nu! Den var jättefin!
Kram Cilla

Hos Camilla sa...

Lekker ;-)

Unknown sa...

Så fin, synd att ha den liggande!
Fint med böcker i den också. Nu har de fått in korgstolarna igen..jippi!
Är ni nöjda med era?
Kram Anna

hemma hos lilla mej sa...

Vad fin synd att den blev liggande,Härligt med mysiga kokböcker i den:Önskar dej en fin dag kramar Rita ♥

hemtrevnad marie sa...

Den blev jättefin, skulle också vilja ha en , men har ingen väggyta kvar, hihi!
kraam

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Så fint det blev och som sagt perfekt att ha dem framme..så att de inte glöms bort! älskar att laga mat då jag är ledig och har låång tid på mig!

Ha en bra start på veckan!! Kramis Sanne!!

LantlivsAnette sa...

Jaaa, du, tallrikshyllor är ju såå fina, till böcker som du har..och annat..
Ett kapitel i vår bok handlar om just tallrikshyllor !!
Kraaam Anette

Karin - Mina Rum sa...

En tallrikshylla skulle jag också vilja få plats med i mitt kök när jag byggt ut det. Det är så fint att kunna ha kokböcker där också. Det var bra att du tog dig i kragen och målade, för det blev riktigt, riktigt bra.
Ha en fin vecka. Kram!

Marias gamla saker o sånt sa...

Den blev ju jättefin...o visst är det fint med kokböcker framme som dekoration!

Ha en skön vecka!
Kram Maria

C. Tvillingmamma sa...

Helt rätt,både böcker och tallrikar som knyter samman cirkeln av maten :)

. sa...

Vilket härligt kap! Snygg blev den med. Ser genuin ut. Du är så skicklig!

Kram Camilla

OlgaA sa...

Tycker mycket om att använda tallrikshylla inte bara till tallrikar ;) Och den där med att inte kunna ta och få gjort nåt känner jag igen ;)

Många kramar, Olg@

Lilla Blanka sa...

Hej goa Susanne!

Vilket fynd, tallrikshyllan blev jättesnygg vitmålkad och jag tycker det är en jättebra idé att ha kokböcker i den!

Jag gillar verkligen också att bläddra i kökböcker och gärna kokböcker som innefattar mer än bara recept... lite historier kring maten och fina bilder gör det ännu trevligare =)

Kram
Mia

Vintage House sa...

Underbar tallriktshylla:)
perfekt att ha böcker, ha ju en för min inredningsböcker...
kram
sandra

Norregård sa...

Det kallar jag fynd!!! Så fin;o)

Kram Kram Malin

[ c o y o t e ] sa...

Underbar!! Vilket fynd sen då! Wow..

♥Mia

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Oj vilken underbar och vilket fynd du gjort.. kramar sussie

Inspiration i vitt sa...

Hej Susanne, härligt att ha sina fina och mysiga böcker lättåtkommligt och vackert.
Kram/Ingela.

Sussi sa...

Jaa, vad vore livet utan tallrikshyllor....

Så fin din loppishylla blev när du fixat till den, och 20 kronor....vilket fynd! Lycka!

Kram
Sussi

LOPPISLIV sa...

Vilken underbar hylla, ett riktigt fynd ju!! Den ser ju jättefin ut där den pryder kokböckerna, snyggt!! Ja mat är absolut ett av livets glädjeämnen :-) Kramis Paula

Millygarden sa...

Wow vilket fynd så fin den är!

Kram Marina

Millas hem sa...

Hej Susanne!

En sån fin hylla, och så användbara de är!
Bara fantasin sätter gränser! Det var en himla söt ljusstake du fick upp till valborg också...superfin!!

Kram Camilla

Huset vid ån sa...

Jättefin tallrikshylla...Och bara 20 kronor, jag trodde du hade köpt den i en inredningsaffär för mycket, mycket mer....Kram Therese