onsdag 15 februari 2012

Kan jag verkligen ?

Jag är inne i en ut rensningsperiod nu . Jag vill rensa ut och göra mig av med en hel del saker , dels för att jag helt enkelt tycker att jag har för mycket prylar , men också för att göra plats för nya tankar och idéer . En av sakerna som ska bort är den gamla vackra kyrkoljusstaken . Jag har redan pratat med en annan bloggare om den och jag vet den hade passat perfekt hemma hos henne , men kan jag skiljas från den ? Eller det är kanske egentligen bara trams att fästa sig vid prylar ? Dagens i-lands problem :)
Kramar från en lite villrådig Susanne ♥

32 kommentarer:

linnea-maria sa...

En sån där vacker gammal relik hade då jag aldrig kunnat skiljas ifrån! men den kanske är stor och svårplacerad? Och du kanske har fler? Kram /Therese

Chokladvillan 1910 sa...

Vacker ! Du är duktig du som ens tänker tanken hehe. Visst ska man inte fästa sig vid saker men det gör man i allafall... Jag har svårt att skiljas från mina saker, hopplös !
Kram Anki

My Vintage Home sa...

Suuuper fin stage !! - hvad sælger du den for ??
Mange hilsner fra H.C www.myvintagehome.dk

Fågel Blå sa...

Denna hade jag inte kunnat skiljas från, det är ett som är säkert,,,helt underbar!
Mina prylar blir jag glad av,, och jag älskar att hitta nya saker,,jag byter i och för sej ut saker hela tiden, utom vissa som står mej nära!!
Om inte den andra bloggaren köper den så gör jag det gärna!

Hoppas du får en fin dag

Kramar Kathrine

Anonym sa...

Tack för din ljuvliga blogg!
Åhh!! Kyrkoljusstaken hade jag inte gjort mig av med fören jag verkligen känt i magen att det är dax i sådana fall. Den är bedårande! Magen brukar ju sällan ljuga, så känns det inte rätt där att skiljas från den ska den få bo hos dig ett tag till tycker jag :)
/Kram Sara i Hasselbacken

lisashus sa...

Ljusstaken är verkligen fin, men jag förstår ditt dilemma! Kanske ångrar man sej...!
Ja, utrensning är alltid bra och man kan inte samla på sej hur mycket som helst! Fråga mej, som just har flyttat!:)
Lycka till hur du än gör!
kram
Lisa

Alberte sa...

Staken er virkelig velkommen til Bergen!!!!! Nydelig:-)))
Lille vildand og Frøken Jægers hus
(søstrene Helgesen)er forelsket!!!

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fin ljusstake.Ja den hade jag inte kunnat skilja mej i från .Bara så himla vacker och fin.Ha en skön onsdag.Kram Rita ♥

Fint o Fult sa...

Jag såg en likadan ljusstake på loppis i Paris i höstas och köpte inte den då och som jag ångrar mig...tycker modellen är så fin.
Kan du inte låna ut den först och saknar du den inte så får hon köpa den, då har du ju lite "prövotid" :)

Hälsningar Monica

Vintage House sa...

Hej
Ja det är verkligen svårt det där, men jag hade nog inte kunnat skiljas från den den är gudomligt vacker....
kram
sandra

Lilla Blanka sa...

Hej goa Susanne!

Åh nej du kommer ångra ihjäl dig om du säljer den..!

Den är så unik och underbart vacker ♥ så jag hade inte kunnat skiljas från den :)

Kram
Mia

Karin sa...

Har sett att du har en golvvariant också? Betyder nog att du tycker mycket om den typen av ljusstakar och vem gör väl inte det!? De är otroligt fina!

Man fäster sig ju faktiskt vid vissa saker och ett sådant beslut behöver mogna så du inte ångrar dig efteråt:D
Kram!

Unknown sa...

Väldigt fin är den i alla fall... Fast ditt hem är ju fullt av vackra saker och ibland måste man prioritera. Tänk efter en extra gång innan du säljer den bara så att du inte ångrar dig. Lycka till med ditt beslut!

Kram Linda

Mariette sa...

Jo men man fäster sig ju vid saker...så är det...

Den är väldigt väldigt vacker, men antar att du har en annan plan för dess ställe...

KRAM!

Norregård sa...

Hej!

Ja, det är svårt...
Frågan är ju om man kan vara säker på att inte ångra sig!
De växer ju inte på träd precis:)

Kram Malin

Annika sa...

Vilken fantastisk blogg du har ,jag blir så glad av den.
Jag skulle aldrig kunna skiljas från en så underbar stake.

PRINCESSGREENEYE sa...

Wow - ist das ein traumhaft schöner Leuchter - ein Leuchter in Querformat fehlt mir ja auch och - hab viel Freude dran
Jacqueline

lisaevelina sa...

wow vilken fin ljusstake!!

Lantligt i smultronbacken sa...

Det är väldigt svårt att släppa vissa saker men ibland så måste man för att kunna få plats och kunna ta in andra saker.
Men denna ljusstake skulle jag INTE göra mig av med. Den är verkligen egen och annorlunda. Jag tycker absolut att du ska spara den för att inte ångra dig i framtiden

Kram Teres

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

jag läste att man aldrig ska bli så fäst vid ett ting för då äger tinget dig..men det är ju inte kul om man ångrar sig=). För en vecka sen hade jag besök från utlandet hos mig och hon vart så förtjust i min STORA tildaängel som jag kämpat ihop ,men jag tänkte faktiskt på de där orden då så nu sitter den i hennes kök i Polen och gör henne lycklig bra va!
ha nu en riktigt härlig eftermiddag kram Gabriella

Tinas bo sa...

Åååh jag skulle inte kunna skilja mig från en så otrolig fin stake... Never ever!! :))
Tänk över det ett tag till... :))


Kramis Tina

Viola sa...

Skulle aldrig kunna skiljas från denna underbara...jag har den förmånen att jag har en vintageloppislördag i juli då massor utav folk kommer till min gård..då kan jag rensa ut..så jag har ett år att förbereda vilket som ska bort, lycka till med skilsmässorna, kram VIOLAN

Lisbeth sa...

Den er så fantastisk smuk og passer så flot ind i dit skønne hjem med de høje flotte vinduer.
Men er du igang med at skifte stil i dit hjem så kan det jo være den ikke passer ind.
Men tag nu tid til at tænke det grundigt igennem.

Hej fra Lisbeth

Country Hill sa...

Svårt beslut den är ju så ljuvligt vacker. Visst fäster man sig vid vissa saker då behöver det mogna ett tag innan jag kan skiljas från dom har allt ångrat mig ett par gånger och vissa gamla saker är ju så svåra att få tag på.
Ha det gott!
Kram Lena

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så vacker den är, alltid svårt att skilja sig från så fina och gamla saker. Men ibland måste man bara eller kanske det är meningen att något annat ska få flytta hem till dig.
Kram Theres

Vida sa...

oj oj så svårt..men kanske nödvändigt..finns det affektionsvärde så är det ju en foreverkeep ;))

roligt att leta efter lite nytt oxå:))
Vidakram

Tinis vita hem sa...

Ljusstaken är så fin, jag skulle behålla den :)
kram Tini

kråke sa...

ojoj...svårt beslut förstår jag...den är jättevacker:)) Fundera en gång extra så du inte ångrar dig och tänk på vad du skulle köpa istället:))

Kram fina och lycka till:))

kråke

Rostrose sa...

Dearest Susanne,
I COULDN'T say good-bye to this wonderful old church-candlestick!
It's too pretty!!!
Warm hugs, Traude

LOPPISLIV sa...

Vissa saker har man ju som favoriter i sitt hem, man fäster sig så är det ju. Din vackra ljusstake är underbar, den hade jag nog haft svårt att göra mig av med... tror jag, men ibland när man haft något ett tag så är man liksom klar med dessa ting och man kan låta dem vandra vidare för att kunna ta in något nytt!!

Ha nu en fin dag! Kraaam Paula

LissasVita sa...

Att rensa äe för mig att gå vidare...känslan i kroppen ....känns lätt...så lyssna på det och utvecklas...Kramen Lisbeth

Gypsy Hawk sa...

This is gorgeous!