fredag 10 februari 2012

Nu har det hänt igen !!!

Ja , nu har det hänt igen . En tråkig sak och en rolig .
Vi börjar med det roliga , ett reportage från vårt hem är med i en tysk tidning . Ett reportage som duktiga Johanna och Mari har gjort :)
Det tråkiga , ja nu har jag varit oaktsam IGEN !!!! lät ett stearinljus brinna ner för långt i en ljusstake av fattigmanssilver , så den sprack . Tänk att jag aldrig lär mig , blir tokig på mig själv :(
Nu blir det inga fler tända ljus i den typen av ljusstake .
Önskar er iallafall en riktigt trevlig helg !




Kramar // Susanne ♥

28 kommentarer:

Sommerhusliv Hele Aaret sa...

Øv! hvor er det ærgerligt med din fine lysestage.
Kan godt forstå du bander.

Hvor ser det flot ud på billederne i bladet, det gad jeg godt have til hygge i aften...

Ha´en dejlig weekend

Knus Susi

Lantligt i vitt sa...

Men GRATTIS till reportaget susanne!!! Så himla roligtdet måste vara att se sitt hem i en tidning :))

Trist med ljusstaken... Har inte tänkt så långt att dom jan spricka så får passa mig!!

Önskar dig en toppenfredag!
Varm kram Sofia

Mariette sa...

Hej Susanne!

Vad fint, helt ljuvligt ser det ut! Ert kök är bara så vackert alltså...

Ja inte roligt när saker går sönder, (känns så onödigt!)tur att det inte var en som kunde börja brinna i alla fall!

Ha en fin helg nu!

Kram Mariette

linnea-maria sa...

Blä vad tråkigt! Jag har lyckats med samma sak, men jag limmade ihop alla glasbitarna med superlim och vred ljusttaken ett halvt varv så att det inte syns. Man får dock vara lite försiktig med att trycka ner ljuset för långt. Efter den händelsen tänder jag fortfarande ljus i sådana stakar men jag byter ut dem när de har brunnit halvvägs. Kram och ha en fin helg

Anno 1924 sa...

Så moro at du er med i en reportasje i tysk avis!
Kjedelig med lysestaken i fattigmannssølv...Jeg har flere slike lysestaker, men tenner skjelden i de pga akkurat det at de sprekker så lett.
Ha en strålende helg!

Tinas bo sa...

Nej men vilken otur! Ja det är nog bästa att inte tända några ljus i dem...
Grattis till reportaget!!
Vilken tidning är det, så jag kan köpa den??!! :))

Ha en fin fredag
Kramis Tina

Unknown sa...

Mitt svenska är inte bra men ja ska ga att köpa magazinet just nu. Mycket trevligt hos dig!
Hälsning fran Tyskland,
FrauSchmitt

lisashus sa...

Grattis till reportaget! Det ser ju jättefint ut...förstås! Ni har så himla fint och harmoniskt efter vad jag har sett på bilderna!

Trist med ljusstaken!
Önskar dej en härlig fredag!
Kram
Lisa

Vintage House sa...

så roligt med reporataget:)
men tråkigt med ljusstaken ...
ha en härlig helg!!!
kram
Sandra

Vida sa...

så vackra bilder och så roligt för dej att se...du kan vara stolt;)) måste vara fantastiskt..

tråkigt när saker man tycker om går i kras men trevligt att se fotografen i ljusstaken på bilden;)

Vidakramhelahelgen

Fågel Blå sa...

Storrtb Grattis till reportaget så roligt för dej!!!
Men du har ju det så fiiiint!
Så tråkigt med ljusstaken!!
Jag förstår att du blir både arg och ledsen!
Ha en fin Helg
Kramar Kathrine

Vintage sa...

Så otäckt! för några år sedan höll hela vårt hus på att brinna ner då jag glömt släcka ett ljus!! Kul att ni är med i en tysk tidning Kramar Susanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till fint reportage, nu fick dom mycket vackert och titta på i Tyskland. Och så sur man blir på sig själv när det går sönder saker, och en sån fin ljusstake, är ju helt hopplöst och laga också.
Ha en fin helg vännen
Kramar
AnnaMaria

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vad roligt med reportaget!! Ser ut att vara fina bilder (på ett fint hem)
Tråkigt med staken. Vissa saker stannar aldrig i minnet!
Ha en skön helg med förhoppningsvis en massa sol!
Kram!

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint reportage...jag har ju den svenska tidningen med ditt hem i..och jag kikar ofta i den..
Så kul att du också har Odd Molly Berry dress, det blir 50 års kalas i helgen med den, och sen studenten till sommaren..precis som du...klänningen är verkligen ljuvlig..
Kraaam Anette

Karin sa...

Härligt att ert vackra hem får glädja så många. Du ska veta att det är en ren njutning att titta in hos dig!
Så synd på ljusstaken, jag har gjort samma sak med två kristalljusstakar som sprack fastän de var jättetjocka:/
Ha en fortsatt fin dag!
Kram.

Norregård sa...

Grattis till reportaget:)

Men vad tråååååååkigt med ljusstaken...

Ha en bra Helg:)
Kram Malin

rosenälvorna sa...

Grattis till reportaget! Förstår att de vill ha bilder med från ditt hem, det är ju då vackert! Tråkigt med ljusstaken, men tur i oturen är väl att det inte blir värre än så, så att det inte kunde börja brinna. Kram Christina

Priscilla sa...

Whoops!
Nice to be published, though.

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej kära du :)
Stort Grattis till reportaget, va kul :))
Synd om ljusstaken, så gör jag också stup i kvarten, men mina har inte gått sönder, peppar peppar.
Ha nu en underbar kväll och en härlig helg.
Kram kram
Jessica

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej kära du :)
Stort Grattis till reportaget, va kul :))
Synd om ljusstaken, så gör jag också stup i kvarten, men mina har inte gått sönder, peppar peppar.
Ha nu en underbar kväll och en härlig helg.
Kram kram
Jessica

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Susanne!!

Åå så kul med reproratget som ser jättefint ut!! Synd att jag inte kan ett ord tyska ;)

Ha en fin helg nu..utan ljus i silevrstaken

Varmkramen ifrån Sanne

kråke sa...

Grattis till reportaget:)) du har det så himla vackert:))))

Trevlig helg fina:))

Kram kråke

Sussi / Sussinghurst sa...

øv, øv, øv - ærgerligt med dine lysestager.

Rummet för välbefinnande sa...

Så roligt med reportaget! GRATTIS!
Ni har ett så otroligt vackert hem...
Önskar dig en riktigt fin helg!
Kram Mia

LOPPISLIV sa...

Hejsan! Grattis till reportaget, ser jättefint ut!! Ohhh vad synd med din ljustake, har själv spräckt ett par stycken också precis på samma sätt, inget roligt alls!! Ha en fin söndag!!

Kram Paula

Anonym sa...

Trist när något man gillar går sönder.
Jag har själv spräckt en vit glasljusstake och efter det fick jag äntligen dit EKKO Lågvakt som jag haft i flera år i en låda (sälj hos clas olsson). De är helt gjorda i glas och syns nästan inte alls men jag behöver inte vara rädd för att förstöra någon fler ljusstake.

/"Ekko-tjejen"

Dröm vid havet sa...

Vilket fint reportage, så skoj!
Är in här för första gången, ska kika runt, ha en bra helg!
/Carola