tisdag 28 februari 2012

Kronans

Jag har länge varit på jakt efter försvarets gamla porslin , jag tycker det är så fint med kronorna på . Häromdagen hittade jag några stycken , men jag vill ha fler , så om det är någon som har dessa tallrikarna i gömmorna och vill sälja , så är jag spekulant . Samtidigt hittade jag några handdukar , också från försvaret och med kronorna på .
Tisdag och dottern Linnéa fyller år idag , så ikväll blir det en god middag och alla syskonen på plats . Trevligt !
Men först skall jag till frissan , få lite ny färg och slingor . Det är välbehövligt , skulle varit iväg för länge sedan men det här förbaskade diskbråcket har gjort att jag inte klarat av att sitta så länge som det behövs . Så jag får hoppas att det går bra idag :)

Kramar // Susanne ♥

19 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Jättefina ! Kan tyvärr inte hjälpa dig där. Jag behöver verkligen också gå till frisören har blivit fruktansvärt gråhårig !!! Hoppas att det går bra för dig. Lycka till !
Kram Anki

Vintage House sa...

Jag har oxå haft tur att hitta en del och bara älskar dem...
Handduken är kanonfin...
Ha en skön stund hos frissan
kram
sandra

Fågel Blå sa...

Hej Susanne!
Åhh dessa var fina!!!
Och handdukarna!!!
Lovely!
Hoppas din dag blir fin
Kramar Kathrine

Britt sa...

Åh, de var ju jättesnygga! Hoppas du får tag i fler.

Ha en fin dag.

Kram Britt

lisashus sa...

Vilka fina tallrikar! Vilken tur du hade! Jag förstår att de blir med och mer sällsynta! Hoppas att du hittar flera!

Ha en härlig födelsedagskväll och grattis till dottern!
Kram
Lisa

Fint o Fult sa...

Hej Susanne, jag har två stycken kvar i min webbutik :)
http://shop.fintofult.se/sv/koket/fat-skalar/

Mvh Monica

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Enkelt och mycket vackert med kronorna, ser att vi har samma foie gras-skålar också, dom är så söta. Och så roligt och bli vårfin i håret, ta med en dyna och sitt på.
Kramar
AnnaMaria

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Usch stackars dig som har diskbråck=( gick och drog på ett jätte stort i länden i 1,5 år nu känner jag ibland att jag blir livrädd då jag bara känner lite i ryggen och tänker att det är på g ett nytt..fjantigt va=)
Hoppas att det snart är borta på dig..ha en underbar kalas dag
kram Gabriella

Alberte sa...

Gratulerer med dagen:-) Vakkert service.
Jeg håpet virkelig på å vinne budrunden din på Tradera - men var urutinert og fulgte ikke med på slutten. Lucky girl som får prakteksemplaret ditt:-)))

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad fint..sånt porslin skulle jag också vilja ha, och handdukar !!Härligt att gå till frissan, jag var där i Fredags..
Kraaam Anette

john sa...

They are so lovely with the crowns I have never seen them before...enjoy your hairdresser appointment so glad your back is a little better...Gail x

LissasVita sa...

Ja de är ju jättefina! Har aldrig sett dem tror jag,men får nog börja spana,handuken är ju också så fin! Ktramen Lisbeth

linnea-maria sa...

Riktigt snyggt är det! Jag önskar att jag hade köpt på mig mer saker när regementet sålde ut. Kram /Therese

LOPPISLIV sa...

Grattis till dottern idag :-))

Jättefina kronan tallrikar, sådana har jag också några stycken av, de är vackra tycker jag, gillar också kronan märket på dem. Kul med handuken i samma, jag har ett litet krus också med dessa kronor på :-)

Ha nu en fin kväll, hoppas du blev nöjd hos frissan, härligt att bli lite ompysslad. Hoppas också att diskbråcket är bättre nu.
Kraaaam Paula

Marie sa...

De där tallrikarna är jättefina, så vackra i sin enkelhet!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Fröken Grön sa...

Diskbråck låter inget vidare... Hoppas att det blir bättre snart.

Desto roligare är det när man hittar vad man letar efter på loppis. Förstår varför du älskar de där tallrikarna, - de är verkligen superfina! Några sådana har jag tyvärr inte i mina gömmor, men hade jag haft det så hade de nog ändå inte varit till salu, hihi!

Ha det fint!
/Anna-Karin

Min lantliga dröm sa...

Så kul att försvarets gamla grejor har hittat nya hem hos oss prylgalna loppisbesökare :) vet flera som är intresserad av dem. Snygga är dem med :) Ha det gott!

Kram Ulrika

kråke sa...

Så vackra tallrikar och handduken är ljuvlig:)) skönt att bli ompysslad för en stund:)) hoppas ni får en mysig kväll med kalas å allt:))

Kram fina...

Kråke

Norregård sa...

Grattis till fynden:) Har aldrig sprungit på några...
Passar så bra i din galet vackra hylla!!

Kram Malin