söndag 26 februari 2012

Mot mer Industri Vintage



Jag har ju tidigare skrivit om att jag inte är så konsekvent i min inredningsstil längre . Men det jag har märkt är att jag går mer och mer över mot lite råare ruffare industri stil . Jag har blivit lite trött på det romantiska och superkvinnliga (kanske det skall synas att det även bor en man i det här huset :) Inte för att han har klagat , jag har ganska fria tyglar vad det gäller inredning , men iallafall . Framför allt gillar jag blandningen av det hårda och mjuka . Så nedanför bokstavsvägen som jag visade för ett par dagar sedan , står det här lilla bordet och där har det hamnat lite mer av det "hårda".
Önskar en skön Söndag ! Kramar // Susanne ♥ 

30 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Supersnyggt!!!!
Jag är en obotlig raomantiker,, men jag tycker också att det är snyggt med lite råare,, men har lite svårt att få in det i min inredning eller snarare jag är lite feg!
Ler!
Hoppas du får en härlig Söndag!
Här skiner solen från en klarblå himmel!

Tinis vita hem sa...

Jättefina industridetaljer har du samlat på och bordet är oxå väldigt charmigt :)
Ha en skön söndag,
kram Tini

LissasVita sa...

jja,jag tror att vi blir färdiga med något och går vidare i vår utveckling ...kanske är du där nu...??Kramen Lisbeth

Johanna Stålros sa...

Jättesnyggt, gillar själv att blanda lite;) Kram

lisashus sa...

Nej, vem är konsekvent?:) Inte jag heller och dendär ruffa stilen gillar jag också allt mer! Det får inte bli för sött och gulligt tycker jag.
Så jätteläckert dina saker harmonierar här ovan! Rutbordet är också häftigt!
Vilken härlig söndag jag har!
Hoppas att du också har det!
Kram
Lisa

Chokladvillan 1910 sa...

Det där gillar jag ! ;) Jätte härliga saker på en läcker bordsskiva. Jag är förtjust i stilen men har inte mycket av det hemma... Jag skulle vilja ha 2 hem !? Ett så där hårt,murrigt, skavt & nött. ;)
Mannen i huset tycker Shabby Chic = Skabbigt man skippar !!!! haha...
Kram Anki

kråke sa...

Är helt inne på din linje.... iallafall nu...;))

Kram fina och ha en härlig söndag:))

Kråke

Marit sa...

Deilig å fornye litt! Jeg liker også godt denne stilen, og ikke minst fargene som er typisk for denne stilen; akkurat de som du viser på disse bildene :) Lekkert!!!

Klem Marit

Vintage House sa...

Det bästa är när man kan göra en mix . Själv velar jag fram och tillbaka nu vet inte alls hur jag vill ha det .
Skön söndag kram Sandra

linnea-maria sa...

Åh bordsfläkten är ju underbart vacker! Jag blandar ganska friskt jag med, men inte så mycket med industristil. Jag har lite svårt för grislampor och plåtskåp (även om jag har ett i min studio).

Anna S sa...

Väldigt vackert!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är jättefint, den fläkten gillar jag mycket. Och det är så fint och blanda in den här stilen. Vårat auktionsverk sålde en byrå i metall, den gick ganska billigt. Ångrar lite att jag inte bjöd.
Kramar
AnnaMaria

pysseltanten sa...

Snyggt!...Gillar oxå att blanda...lutar mej mer o mer åt det lite bohemiska hållet...gillar det råa o ruffiga, men samtidigt ombonade o varma...E dock såååå trött på det romantiska o blommiga...:/
Kraam Git

STENLYCKA sa...

Så fint du har gjort på bordet, det är väl roligt att pröva lite nytt. Ibland tröttnar man och vill förnya sig. Fläkten var så häftig!
Ha en fin början på veckan!
Kram Raina

Tinas bo sa...

ÅÅÅh vad snyggt!!
Det harmonerar så otroligt!!
Du har verkligen öga för det...:)

Jag gillar nog mer det lite romantiska, men man kan ju alltid blanda...

Ha en härlig kväll
Kram Tina

Servies en Brocante sa...

Love the old vans!! Just put one in the shop..there wonderful!
Nice week

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Åååååååååååå så flott du har det.. nydelige fargekombinasjoner :) Helt etter min smak :)

Ny flott blogg for meg, glad jeg fant deg :)

Klemmer til deg!

"Hemmet är min vrå" sa...

Jättefint tycker jag, jag tycker om att blanda lite, lite vitt och lite rost. Ha en bra vecka kram Mimmi

Evelina sa...

Låter som mig..
Rosor har blivit bannlysta här nu.. ;)
Kram Evelina

Norrfrids Eija sa...

Verkligen snyggt, jag välkomnar också det råa industriella och skalar gärna bort "fluffet". Bordsskivan är så läcker!

Unknown sa...

Hej!
Jag gillar din stil och det är så kul att se vart den tar hän!

Jag minns när jag tänkte att något i plast aldrig skulle in i mitt hem! Nu älskar jag mina "plast stolar" när man tar nya steg följer det oftast med andra spännande saker!

Kram kram Anna

Vida sa...

så vackra bilder du visar..gillar denna stilen vissa dagar och i vissa rum och skirt romantiskt vissa dagar och i vissa rum;))) det är väl underbart att ändra och fixa i sitt hem..och det tycker jag att du gör kanonbra;))kramkram

Vidaheladagenuteivårsolen

LantlivsAnette sa...

Jätte..jätte fint !! Du har så fint..och så fina saker !!
Du, när du har tid så får du hemskt gärna mejla mig och förklara lite om det där programmet där du fixar till dina bilder...så de blir dimmiga o fina ! Bra att ha det på mejl så att jag kan skriva ut det..
Ha en fin dag
Kraaam Anette
p.s Kika in hos mig sen om du har tid, jag har faktiskt hittat en fin tapet !!

Sommerhuset i bakken sa...

Herlig med den industrielle stilen! Sååå fint! Flotte industridetaljer du viser! Helt nydelig!

Ha en finfin dag og en riktig god uke!

G:a Affären sa...

Det här gillar jag! Själv har jag inte så mycket industri, men tycker det är så snyggt. Bordet är och kommer att vara en favorit för mig.
Sedan är du en mästare på att sätta ihop saker och ting!
/Cia

Inspiration i vitt sa...

Susanne du är fenomenal på att finna vackra unika saker, allt i en skön blandning som tilltalar mig mycket. Kram på dig/Ingela.

Lantliga tösa sa...

Du har sååå fint och så mycket fina saker,man blir alltid så glad när man kikar in hos dig=)
Tycker att det är fint och blanda romantiskt och industri..
Älskar fläkten=0)

kram/Tösa

K & Co. Antiques. sa...

Kan kun tilslutte mig , super fin indretning der både er romantisk og rå.
I disse " ligestillings tider" har kvinderne siddet alt for længe på indretnings "magten" ,til tider kan man slet ikke se at der overhovedet bor en mand i hjemmene...
Så næste gang der skal laves nye indkøb til hjemmet , så ville det måske være en god idé at få "manden" med på banen , det kunne jo være at han havde nogle rigtig gode idéer.
Jeg synes det er en rigtig fin bolig , med kontrast og kant , så det hele ikke ender op med at blive et lille "prinsesse slot" det kunne jo tænkes at "manden" blev meget gladere for sin bolig , jeg synes det er på tide at der også komme "ligestilling" på boligindretningen.

Bjørn , K&Co. København.

K & Co. Antiques. sa...

Kan kun tilslutte mig , super fin indretning der både er romantisk og rå.
I disse " ligestillings tider" har kvinderne siddet alt for længe på indretnings "magten" ,til tider kan man slet ikke se at der overhovedet bor en mand i hjemmene...
Så næste gang der skal laves nye indkøb til hjemmet , så ville det måske være en god idé at få "manden" med på banen , det kunne jo være at han havde nogle rigtig gode idéer.
Jeg synes det er en rigtig fin bolig , med kontrast og kant , så det hele ikke ender op med at blive et lille "prinsesse slot" det kunne jo tænkes at "manden" blev meget gladere for sin bolig , jeg synes det er på tide at der også komme "ligestilling" på boligindretningen.

Bjørn , K&Co. København.

Anonym sa...

Hej.
Jag är VÄLDIGT intresserad av din fläkt. ÄR den till salu till rätt pris?

finns att nå på christofer.enarsson@gmail.com