söndag 18 januari 2009

Gamla skolan







Hittade några fina bilder på nätet , minns inte var . Tycker dom påminner så fint om en gammal skola . Vi har en del saker sparade från tiden då vårt hus var skola , tex finns det några skolbänkar , några skolplanscher , pekpinne , mätsticka , gamla krokar + lite annat smått . Kul att det finns kvar och vi vårdar det ömt , vill att det alltid skall följa med huset , om vi någongång skulle få för oss att sälja . Vill önska alla en trevlig avkopplande Söndag ! Kramar Susanne
Ps Bilderna kommer ifrån Butik Sophie . Tack för tipset Anneli på ME-AND-MY-HOME !

19 kommentarer:

Anonym sa...

Jaså, bilderna var inte dina den här gången? det hade de lika gärna kunnat vara, för du har samma fina känsla, det märks.

Det rostiga skåpet...

Alla dina loppisfynd var fina, såna jag själv fastnar för. Och porslin köper jag med hjärtat, inte med förståndet!

kram ingela :)

Millas hem sa...

Önskar dig också en trevlig dag!

Har en sockerkaka i ugnen , så snart ska vi fika!

Jag säger bara det...skåpen är helt underbara, och hade förmodligen passat lika bra i ert hus som i den miljön på bilden!

Kramis Camilla

Anneli sa...

Hej!
Vad kul att hitta en ny, vacker blogg!!
Måste vara helt underbart att förfoga över en gammal skola!

Kram

ps. det där rostiga skåpet och de andra bilderna var från Butik Sophie!!

G-STYLE sa...

Hello ,you have such a beautiful blog,very nice pictures and the colours are so great . Very nice is also the big closet on the upper picture.
greetings from Gea(Holland)

Penseldraget sa...

hej
vilka underbara bilder...=) har länkat till dig om de är ok ?
kram pia

Linneas Hjärtefröjd sa...

vilka fantastiska bilder!!
underbart rostigt :)

och va kul att ni har saker kvar från skoltiden!! kanske blir hemundervisnig framöver ;P hihi
skulle gärna sätta mej i en bänk!

skön söndag! kram linnea

Linneas Hjärtefröjd sa...

:D tack så mycket!!!
testar mej fram med lite olika saker, man lär ju sej efter hand haha
kram linnea

Anonym sa...

HÄr hittade jag en fin sida! Vilket fint hus och så trevliga bilder!
Hos mig hittar man mest trädgårds och växthusbilder, titta in om du har tid och lust!
Hälsningar, Växthusmadam

Mittljuvaskafferi sa...

vilka härliga bilder du har hittat, jag trodde att det var ifrån din skola=0)
Ha de bra!
Mvh Birgitta

Vintage sa...

Du kan väl skicka ett mail till mig så skickar jag kontouppgifter susanne.kuggeboda@telia.com Kraam Susanne

Gårdsromantik sa...

Ser att du gillar Jeanne DÁrc - det är min favorit också!

Snart kommer magasinet.

Kram Maud

Anonym sa...

Vilka underbara bilder. Kul att ha saker kvar från ert hus var skola, jag förstår att du vårdar dem ömt.
Ha en mysig kväll
Kram Annica

Ann-Catrin sa...

hej där!!
Vilka härliga bilder..kan hålla me dig om att det påminner om en gammal skola!"

Nu måste jag läsa ikapp här..massa fina loppisgrejer!!

Stor kram
A-C

Lallis - liv och leverne sa...

Åh så fint det är med gamla saker:)
Ha en fin dag.
Kram Lallis

Marits vita skrin sa...

När jag såg skåpen på första bilden tänkte jag bara, hon måste skämta. Äger hon ett sånt, undrar hur mycket hon vill ha för det för det måste bli mitt....
Men så var det ju inte dina bilder, men otroligt inspirerande. Tack.

Förresten var vacker du var när du gifte dig, ni ser så otroligt lyckliga och vackra ut ihop.

Kram kram

Vardagens guldkorn sa...

Vilka härliga bilder! Du har något att hämta hos mig om du vill =0)
Kram Linda

drömmen om vitt sa...

Så vackra bilder du visar och så roligt att det fanns massor med fina saker kvar.
Há det gott!
Lotta

Karin Lindström sa...

Hej!

Ja, de bilderna var underbara och skulle passa utmärkt hos er i skolan.
Jag har också en gammal skrivmaskin som jag använder och skriver kortare medelanden på. Det är faktiskt roligt att ge bort en maskinskriven text istället för mejl eller datorskift. Är den helt trasig så har jag sett att några gjort smycken av knapparna! Kanske något för din make, men nog tycker jag det är synd med átt förstöra den gamla maskinen. Den är ju så vacker att bara ha stående!

Ha en bra vecka!

Kramar
Karin

livet på utanäs sa...

Hallå där !
Åh, vilka vackra bilder du visa , helt i min smak ... såg din fina skrivmaskin , har alltid önskat mig en sån , får nog börja spana efter en , de är ju så fina ...

Ha nu en bra dag, här har vi "snow effect" på riktigt =)
Kram från Sussi O