lördag 17 januari 2009

Loppis igen















Orkar ni en vända loppisfynd till ??
Idag på morgonen var jag och dottern på loppis . Gjorde en del fynd ,( en del kommer troligen bara att stå och samla damm ) Köpte bla en charmig gammal skrivmaskin som stod i en låda . Kan kanske vara fin att ha som dekoration ? Har ni bloggvänner några tips på vad jag ska göra med den ? Köpte också några grova linnehanddukar , ( tänkte att dom också bara skulle vara dekoration ) gamla flaskor , en fin smörbytta + annat smått och gott . Längtar redan till nästa loppis ! Kramar Susanne

12 kommentarer:

Gillberg sa...

Men jösses vilken fin skrivmaskin! Och vilken fin sida du har! Satt och klickade runt bland bloggar igår. Tänkte att man kan ju alltid kolla vilka länkar de bloggar jag brukar kolla har. Fanns jättemånga fina bloggar. Men jag fastnade jättemycket för din! Tog mig förresten friheten att låna/sno dina fina stjärnor som du har som gadget... Hoppas det är ok! =)

Inspiration i vitt sa...

Hej Sussanne, tack så mycket för rara ord om våran bok om du visste vad mycket vacra bilder vi ska inspirera med.
Vilka fina bilder du visar och jättefina fynd, skrivmaskinen är ju fin som den är tillsammans med andra gamla attiraljer.
Kram på dig/Ingela.

Gillberg sa...

PS. Vilken underlig tidszon du måste bo i... ;)
Jag skrev mitt inlägg si så sär vid tre-tiden på eftermiddagen. Men det ser ut som att har varit uppe väldigt tidigt imorse (05:55)... Rysligt tidigt för en lördag tycker jag! ;)DS.

Unknown sa...

Hej Susanne!
Vilken trevlig blogg du har! Mysigt att bo i en gammal skola. Vilka fina loppisfynd du gör!
Var gör du dom loppisfynden undrar jag, för jag bor endast ett stenkast från dig! Jag har ingen egen blogg, men är duktig på att läsa bloggar. Hitta hit igår genom bloggen Lottens vita och gröna.

Trevlig Helg
Gunsan från Skåne

Hemmalycka sa...

Du verkar vara en hejare på loppisar, skrivmaskinen var läcker tycker jag. Kul att du hittat mannen i ditt liv :)
Kram Åsa

Linneas Hjärtefröjd sa...

hej! oj vilken underbar maskin! jättesnygg ju! underbara klipp :) hoppas du har en trevlig helg! kram linnea (har bytt namn nu, från "blomnea" till "HJÄRTEFRÖJD")
kram igen :)

Lallis - liv och leverne sa...

Åh.. vilken skrivmaskin:)Kram Lallis

Jenny Oak Fae sa...

Så fina fynd du gjort! En gammal skrivmaskin tänkte jag också skaffa mig, den ska stå på min gamla skolbänk isåfall..!

: )

Fortsatt trevlig helg!

KRAM, Jenny

<3

Millas hem sa...

Hejsan!

Så kul med en gammal skrivmaskin, den är ju så charmig var du än placerar den!
Gjorde själv några loppisfynd häromdagen. Ja, visst är det kul med loppis, jag är som ett litet barn i en leksaksaffär!:)
Ha en trevlig kväll!
Kram Camilla

Syster vit sa...

Fina loppis grejer kan man aldrig få nog av, vilka fynd du gjort.
Kram
Marina

C De-sign sa...

Oj vilka fynd du gjort!!!!! Det är ju kul att gå på loppisar och speciellt när man hittar en massa fint! Jag känner att jag inte riktigt har den tiden jag skulle vilja ha....men så blir det ju för alla när vardagen med jobb och annat tar den mesta tiden! Önskar dig en skön söndag! Kram fr C

Älfgärdet sa...

Så fin skrivmaskin! Fyndade själv en för många år sedan som just nu står på vinden... Men den väntar på ett vackert skrivarrum med lugn & ro & utsikt över älven med mycket inspiration. Så det dröjer väl ett tag än ;).